اجتماعیاقتصادیسرخط خبرها

پیش‌بینی اردن برای بهبود بخش گردشگری پس از ثبات در وضعیت کرونا

وزیر گردشگری اردن پیش‌بینی کرد با توجه به ثبات در وضعیت اپیدمی کرونا در اردن و شماری از کشورهای جهان، وضعیت گردشگری این کشور در سال جاری بهبود می‌یابد.

میدل ایست نیوز: «نایف الفایز»، وزیر گردشگری و آثار باستانی اردن پیش‌بینی کرد با توجه به ثبات در وضعیت اپیدمی کرونا در اردن و شماری از کشورهای جهان، وضعیت گردشگری این کشور در سال جاری بهبود می‌یابد.

الفایز گفت:بخش گردشگری در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد دینار (104 ملیارد دلار) ارزآوری داشته که در مقایسه با درآمد4 میلیارد دیناری سال 2019 میلادی کاهش چند برابری را شاهد بوده است.

وی گفت: شاخص‌ها و علائم نشانگر آن است که بخش گردشگری اردن در حال بهبود تدریجی است به خصوص که اکنون در آغاز فصل گردشگری خارجی هستیم که از نیمه ماه آتی شروع خواهد شد.

وزیر گردشگری اردن تاکید کرد: این وزارتخانه در تلاش است تا با طرح‌ها و برنامه‌های ویژه پیش‌گیرانه، آثار کرونا بر بخش گردشگری را مهار و کم‌رنگ کند تا بتواند به چرخ صنعت گردشگری شتاب بخشد.

درآمد گردشگری اردن طی پنج ماه نخست امسال 59.6 درصد در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال 2020 کاهش یافته است.

بر اساس اطلاعات صادره از بانک مرکزی، درآمد گردشگری اردن تا پایان ماه مه، 316.7 میلیون دلار بوده و میزان ورود گردشگران خارجی 44 درصد کاهش داشته است.

با توجه به اینکه اردن همانند دیگر همسایه فاقد منابع نفت و گاز است، حوزه گردشگری بخش عمده‌ای از درآمدهای اردن را تامین می‌کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا