سرخط خبرهاسیاسی

بمباران شدید یک روستا در دهوک توسط ترکیه

ترکیه محل حضور عناصر پ ک ک در شمال استان دهوک را به شدت بمباران کرد که منجر به آتش سوزی اراضی زراعی و جنگل های اطراف شد.

میدل ایست نیوز: شاهدان عینی شب گذشته از بمباران شدید محل حضور عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در دهوک توسط ترکیه و آتش سوزی گسترده در پی آن در یکی از روستاهای استان دهوک اقلیم کردستان خبر دادند.

«هاشم کشانی»، دهیار روستای کشانی در دهوک به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت: روستای بانکی از توابع ناحیه باتیفا در شرق شهر زاخو، شب گذشته هدف بمباران شدید قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ارتش ترکیه از سلاح دوشکا، سلاح سبک و متوسط برای حمله به عناصر حزب کارگران استفاده کرد که این امر منجر به آتش سوزی اراضی زراعی و جنگل های اطراف شد.

به گفته دهیار این روستا، پروژه آب این روستا در پی بمباران ترکیه، خسارت مادی شدیدی متحمل شد.

پیش از این عناصر پ.ک.ک با راکتی یک خودرو ارتش ترکیه حامل مصالح ساختمانی را هدف قرار دادند که منجر به ویران شدن خودرو و زخمی شدن راننده آن شد.

ترکیه در دو عملیات پنجه برق و پنجه صاعقه مناطق حضور عناصر پ.ک.ک از جمله العمادیه، زاخو، جبل متین، افاشین، باسیان، جبل کیسته و الزاب را هدف حمله قرار می دهد.

درگیری و جنگ ترکیه و پ.ک.ک در شمال عراق موجب شده است بسیاری از ساکنان این مناطق، مهاجرت کرده و خواستار دور کردن جنگ از مناطق مسکونی‌شان شوند.

اقلیم کردستان اخیرا اعلام کرد در پی درگیری و جنگ بین نیروهای ارتش ترکیه و عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق، 1500 نفر آواره و 22 روستا خالی از سکنه شدند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا