سرخط خبرهاسیاسی

سخنگوی نظامی الکاظمی: انتقال بخشی از نیروهای ائتلاف به کویت در چارچوب نتایج توافقات عراق و امریکا بود

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تأکید کرد که انتقال بخشی از نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق به کویت در چارچوب نتایج گفت‌وگوی راهبردی عراق و امریکا بوده است.

میدل ایست نیوز: سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تأکید کرد که انتقال بخشی از نیروهای نظامی ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی امریکا از عراق به کویت در چارچوب نتایج گفت‌وگوی راهبردی عراق و امریکا بوده است.

«یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که نیروهایی که از عراق خارج شده‌اند نیروهای رزمی نیستند بلکه مأموریت آنها حفاظت از نیروهای امریکایی موجود در عراق بوده و افزود که نیروی باقی‌مانده نیروهای مستشاری هستند.

وی افزود که نیروهای امنیتی نیازمند نیروهای مستشاری و آموزشی هستند اما عراق دیگر هیچ نیازی به نیروهای رزمی خارجی در خاک خود نخواهد داشت و همه نیروهای مسلح عراق توانایی برخورد با هر تهدید خارجی را دارند.

رسول افزود که نیروهای مستشاری در عراق می‌مانند و مسئولیت حفاظت از آنها بر عهده نیروهای عراقی است.

از سوی دیگر، «بدر الزیادی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق، گفت که خروج نیروها از عراق برآمده از مذاکرات مربوط به گفت‌وگوی راهبردی عراق و امریکاست.

وی افزود که تعیین سقف زمانی حضور مستشاران نظامی خارجی بر عهده کمیته‌های نظامی عراق است.

روز جمعه ائتلاف بین‌المللی اعلام کرد نیروهای ویژه این ائتلاف پس از تکمیل ماموریت خود، خاک عراق را ترک کردند.

در بیانیه ائتلاف بین‌المللی آمده است، نیروهای (OTH) وابسته به ائتلاف بین‌المللی اخیرا ماموریت خود در عراق را تکمیل کرده و به مرکز اصلی خود در پایگاه بورینگ در کویت بازگشتند.

در این بیانیه آمده است، نیروهای OTH معمولا از بالگردهای مدل CH-47 و یگان پیاده تشکیل می‌شود که به مدت 24 ساعت در وضعیت آماده‌باش قرار دارند تا ماموریت محوله را به اتمام برسانند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا