خبر اولسیاسی

رئیس جمهور پاکستان: در کنار عراق در جنگ علیه تروریسم و مبارزه با فساد می ایستیم

وزیر امور خارجه عراق و رئیس جمهور پاکستان درباره راه های تقویت و توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور در مسائل دارای اهمیت مشترک و آخرین تحولات سیاسی عراق و منطقه رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق با «عارف علوی»، رئیس جمهوری پاکستان دیدار و درباره راه های تقویت و توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور در مسائل دارای اهمیت مشترک که مهم ترین آن مساله امنیت است و موجب تحقق منافع مشترک دو کشور دوست می شود، گفت وگو کرد.

دو طرف همچنین بر اهتمام خود به توسعه و تحکیم روابط دوجانبه و اقتصادی بین دو کشور تاکید کردند.

فؤاد حسین تاکید کرد که عراق به ایجاد شراکت اقتصادی با برخی از کشورهای جهان به منظور بازسازی زیرساخت ها امید دارد.

وزیر امور خارجه عراق و رئیس جمهوری پاکستان همچنین درباره آخرین تحولات سیاسی عراق و منطقه رایزنی کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در این دیدار تاکید کرد که عراق در آستانه تکمیل مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی آزاد و سالم است تا به واسطه آن اعتماد مردم به نظام سیاسی را جلب کند.

وی در ادامه بیان کرد که عراق در جهت کاهش شدت تنش های منطقه ای و تشویق همه طرف ها به کنار گذاشتن خشونت و روی آوردن به زبان گفت وگو برای تحقق ثبات پایدار در راستای خدمت به ملت های منطقه تلاش می کند.

از طرفی دیگر رئیس جمهوری پاکستان ضمن تقدیر از حجم روابط پیشرفته بین دو کشور و راه های گسترش آن، بر ایستادگی کشورش در کنار دولت عراق در جنگ علیه تروریسم و افراط گرایی و تلاش برای مبارزه با فساد و ساخت نهاد حکومت تاکید کرد و گفت که عراق می تواند تاثیر اقتصادی و سیاسی خود را بازگرداند.

رئیس جمهوری پاکستان دیدگاه خود نسبت به اقدامات جاری در سیاست خارجی عراق را بیان و از آن تقدیر کرد و برای نشست آتی کشورهای همجوار عراق در راستای تحقق منافع عراق و منطقه آرزوی موفقیت کرد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا