اقتصادیسرخط خبرها

تظاهرات در نقاط گوناگون لبنان در اعتراض به حذف یارانه سوخت

در حالی که اقدام بانک مرکزی موجب افزایش 5 برابری قیمت بنزین در کشور می‌شود، صدها خودرو دربرابر ایستگاه‌های عرضه سوخت صف کشیدند.

میدل ایست نیوز: با تصمیم بانک مرکزی لبنان درباره برداشتن یارانه سوخت، مردم این کشور را دوباره به خیابان‌ها کشانده است. وضعیتی که با هشدار نسبت به احتمال از کنترل خارج شدن امنیت کشور همراه شده است.

به گزارش «الشرق الاوسط»، در حالی که اقدام بانک مرکزی موجب افزایش 5 برابری قیمت بنزین در کشور می‌شود، صدها خودرو دربرابر ایستگاه‌های عرضه سوخت صف کشیده اند.

معترضان در خیابان‌های بیروت نیز تجمع کردند و خودروی حامل «ریاض سلامه»، رئیس بانک مرکزی را در مسیر دیدارش با رئیس جمهور لبنان هدف پرتاب تخم مرغ قرار دادند.

مناطق جنوبی لبنان نیز شاهد اعتراضات گسترده بود. در صیدا مردم با آتش زدن سطل‌های زباله خیابان‌های اصلی را بستند. در نبطیه نیز مردم خودروهایشان را در وسط خیابان‌های اصلی شهر پارک کردند.

در شمال هم اوضاع تفاوت چندانی نداشت و مناطقی از کوره و جبل لبنان شاهد تظاهرات گسترده بود.

اکثر ایستگاه‌های عرضه سوخت از روز چهارشنبه فعالیت خود را متوقف کرده‌اند تا قیمت رسمی سوخت ابلاغ شود. در ایستگاه‌های فعال صف‌های خودروها تا صدها متر می‌رسد.

«جورج براکس»، عضو اتحادیه عرضه‌کنندگان سوخت در لبنان، تأکید کرد که در حال حاضر قیمت سوخت براساس دلار 3900 لیره‌ای به عرضه‌کنندگان فروخته می‌شود و برداشتن یارانه به معنای فروش آن به قیمت دلار در بازار آزاد یعنی بیش از 20 هزار لیره است.

اتحادیه کارگری لبنان این اقدام بانک مرکزی را موجب ضربه شدید بر وضعیت اقتصادی و تجاری کشور دانسته و افزوده است که  خسارت این وضعیت را مردم عادی لبنان می‌پردازند و این وضعیت به از کنترل خارج شدن امنیت کشور می‌انجامد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا