خبر اولسیاسی

خشم عمومی و گزارش های ضد و نقیض درباره علت انفجار تانکر سوخت در لبنان

وزیر بهداشت لبنان با اعلام اینکه شمار قربانیان این حادثه 22 کشته و بیش از 79 زخمی بوده خواستار انتقال مجروحان به خارج لبنان برای درمان شد.

میدل ایست نیوز: ساعاتی پس از انفجار مهیب یک تانکر سوخت در شهر عکار لبنان که ده‌ها کشته و زخمی در پی داشت، روایت‌های ضد ونقیضی درباره علت حادثه در رسانه‌های لبنانی مطرح شده است.

شبکه LBCI به نقل از شاهدان عینی تأکید کرد که این تانکر توسط نیروهای نظامی در طرح مبارزه با احتکار سوخت ضبط شده بود و مردم دور آن جمع شده بودند که ناگهان صدای تیراندازی به سمت تانکر شنیده شد و پس از آن بود که انفجار رخ داد.

برخی شاهدان عینی دیگر علت انفجار را روشن کردن سیگار توسط یک شهروند حاضر در محل حادثه دانسته‌اند.

این در حالی است که ارتش یا نیروهای امنیتی لبنان هیچ توضیحی درباره علت حادثه نداده‌اند.

«حمد حسن»، وزیر بهداشت لبنان، با اعلام اینکه شمار قربانیان این حادثه 22 کشته و بیش از 79 زخمی بوده خواستار انتقال مجروحان به خارج لبنان برای درمان شد.

رئیس سازمان امدادرسانی لبنان نیز تأکید کرده که تماس‌هایی با مصر و ترکیه برای انتقال زخمیانی که وضعیتشان وخیم است برقرار شده است.

«میشل عون»، رئیس جمهور لبنان، با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به این حادثه خواستار امدادرسانی فوری به آسیب دیدگان و تشکیل هیئتی قضائی برای تحقیق درباره علل حادثه شد.

«نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه در لبنان، نیز جان باختگان این حادثه را قربانیان طمع کسانی خواند که درپی در سودهای نامشروع بودند و مردم را از بدیهی‌ترین حقوقشان محروم کردند.

میقاتی گفت که این حادثه وجدان همگان را به نجات لبنان از این وضعیت اسفناک فرامی‌خواند و افزود که با جدیت برای جلوگیری از تبدیل شهروندان به طعمه‌ای برای سوداگران تلاش می‌کند.

رسانه های لبنانی همچنین خبر داده‌اند که این حادثه موجب خشم عمومی در لبنان و شهر عکار شده و شماری از ساکنان این منطقه با آتش زدن لاستیک خودروها خیابان‌های اطراف محل حادثه را بسته‌اند.

همچنین گزارش شده که مردم با تجمع دربرابر منزل مسکونی صاحب تانکر منفجرشده خودروی وی را به آتش کشیده‌اند.

نیروهای امنیتی لبنان تردد شهروندان به اطراف محل حادثه را محدود کرده و در حال تلاش برای یافتن مفقودان هستند. 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا