اقتصادیسرخط خبرها

تعرفه جدید برق برای پرمصرف‌ها در اردن از ابتدای 2022

هزینه برق پرمصرف ها در اردن از ابتدای 2022 مشمول تعرفه جدید خواهد شد.

میدل ایست نیوز: تعرفه جدید برق در اردن که برای پرمصرف ها لحاظ خواهد شد، از ابتدای سال 2022 میلادی اجرایی می شود.

«حسین اللبون»، رئیس شورای هیئت بخش انرژی و مواد معدنی اردن اعلام کرد که تعرفه جدید طی سه ماه نخست 2022 برای پرمصرف ها و نه شهروندان عادی اجرایی می شود و این درحالیست که تعرف برق بخش های تولیدی در اردن کاهش خواهد یافت.

وی توضیح داد که این اقدام در چارچوب تنظیم تعرفه جدید برق طی سه ماه نخست 2022 و به منظور حمایت از مشترکین عادی مصرف برق، افزایش شفافیت و ساده سازی قبوض برای برای تسهیل در فهم آن از سوی مشترکین انجام می شود.

این طرح همچنین شامل مطالبات بخش های حیاتی اقتصادی درخصوص کاهش هزینه های مصرف برق برای افزایش رقابت و تحریک توانایی ها در جهت دستیابی به رشد پایدار می شود.

اللبون اشاره کرد که این طرح پس از رایزنی با نمایندگان پارلمان و نمایندگان بخش خصوصی صورت می گیرد و به معنی افزایش قیمت نیست چرا که حدود 90 درصد مشترکین اردنی در بخش مصرف خانگی تغییری در قبوض خود حس نمی کنند.

برق اردن به دلیل انباشت بدهی های شرکت ملی برق که به 18.7 میلیارد دلار رسیده، 20 درصد از بدهی های عمومی این کشور را تشکیل می دهد.

طی سال های گذشته، حرکت کند اقتصادی، عدم تعادل در قیمت گذاری برق، کاهش سطح صادرات و کاهش مصرف صنعتی برق، منجر به افزایش مصرف برق مازاد شده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا