سرخط خبرهاسیاسی

عملیات مشترک نیروهای پیشمرگه و ائتلاف بین المللی برای ضربه به داعش

نیروهای پیشمرگه و ائتلاف بین المللی عملیات مشترکی برای پیگیری عناصر داعش در اطراف شهر طوزخورماتو آغاز کردند.

میدل ایست نیوز: یک مقام مسئول محلی در اقلیم کردستان امروز سه شنبه خبر داد که عملیات نظامی گسترده ای با حضور نیروهای پیشمرگه و ائتلاف بین المللی در مناطقی بین اطراف طوزخورماتو در صلاح الدین تا مرزهای شهر کفری از توابع کرمیان آغاز شده است.

«وهاب احمد»، مدیر ناحیه نوجول از توابع شهر کفری به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت: نیروهای پیشمرگه و نیروهای نظامی فرانسوی عضو ائتلاف بین المللی عملیات بازرسی مناطق و دره های صعب العبور در مناطق واقع بین مرزهای ناحیه نوجول و اطراف طوزخورماتو را آغاز کردند.

وی بیان کرد که این عملیات مناطق و روستاهای خالی از سکنه از جمله بارزترین آن یعنی منطقه شوراو در غرب ناحیه نوجول را شامل می شود که در آن عناصر داعش حضور دارند و از آن به عنوان پناهگاه و مکان انجام عملیات استفاده می کنند.

از طرفی دیگر، نیروهای ارتش و الحشد الشعبی نیز عملیات نظامی دیگری در اطراف طوزخورماتو برای پیگیری کانون داعش در مناطق قورشای و بلکانه آغاز کردند.

«حسن زین العابدین»، فرماندار طوزخورماتو نیز به شفق نیوز گفت که این عملیات پیش دستانه برای تامین امنیت اطراف طوزخورماتو در برابر هرگونه حمله تروریستی طی روز دهم محرم و حفاظت از مناطق آن از هرگونه حمله احتمالی با خمپاره انجام می شود.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا