سرخط خبرهاسیاسی

وزیر خارجه اسرائیل: شراکت راهبردی اسرائیل و مصر ضروری است

وزیر خارجه اسرائیل و مدیر اطلاعات مصر در دیداری با یکدیگر به بررسی روابط بین دو طرف و توسعه آن در عرصه های مختلف پرداختند.

میدل ایست نیوز: «یائیر لپید»، وزیر امور خارجه اسرائیل با «عباس کامل»، مدیر اطلاعات مصر دیدار و تاکید کرد که اسرائیل از حملات از سوی غزه به غیرنظامیان اسرائیلی نخواهد گذشت.

دو طرف در این نشست روابط بین اسرائیل و مصر و نیاز بیشتر به توسعه روابط در مسائل اقتصادی و مدنی را بررسی و تاکید کردند که اسرائیل و مصر عرصه های دیگری نیز برای همکاری دارند که می تواند همکاری بین طرفین را تقویت کند؛ از تجارت و پزشکی و فناوری گرفته تا کشاورزی و انرژی که عرصه هایی است که ارتباط بین کشورها و ملت ها را تقویت می کند.

وزیر خارجه اسرائیل و عباس کامل به نقش محوری سفارت اسرائیل در قاهره در این رابطه اشاره و بر تداوم گفتمان مشترک توافق کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اسرائیل به حملات از غزه به اسرائیل اشاره و تاکید کرد که اسرائیل با حمله از غزه به غیرنظامیان اسرائیلی کنار نخواهد آمد.

لپید همچنین به شراکت راهبردی بین دو طرف که برای امنیت و ثبات منطقه ضروریست و اساس آن توافق صلح تاریخی بین مصر و اسرائیل است، اشاره کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا