سرخط خبرهاسیاسی

الکاظمی به کویت سفر کرد/ تاکید نخست وزیر عراق بر حل مسائل فیمابین

نخست‌وزیر عراق، ساعت 8 صبح به وقت بغداد، عراق را به مقصد کویت ترک کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، در حدود ساعت 8 صبح به وقت بغداد، عراق را به مقصد کویت ترک کرد.

در بیانیه رسمی دفتر الکاظمی آمده که وی در رأس هیئتی بلندپایه سفر خود به کویت را آغاز کرد.

او پیش از این سفر به خبرنگاران گفت که این دیدار در راستای تلاش ها برای گسترش روابط با کشورهای منطقه انجام میشود و افزود که همکاری در بخش های اقتصادی و سیاسی و انرژی و سرمایه گذاری محور اصلی مذاکرات وی خواهد بود.

نخست وزیر عراق همچنین تأکید کرد که دولت متعهد به اجرای انتخابات در موعد مقرر در 10 اکتبر است و همه تدارکات لازم برای اجرای انتخابات فراهم شده است.

الکاظمی در آستانه این سفر در گفت‌وگو با نشریه کویتی «الرأی» تأکید کرد که گفت‌وگوی برادرانه و صادقانه با کویت بهترین راه برای تثبیت روابط و تعمیق همکاری‌ها و رفع اختلافات و ساختن فردایی بهتر است.

او تأکید کرد که مذاکرات با سران کویت در شرایط کنونی دو کشور و منطقه برای ترسیم نقشه راه منطقه‌ای که در آن متغیرهای منطقه و راه‌های تعامل با آنها لحاظ شود ضورت دارد و افزود که کویت سیاست خارجی خردمندانه‌ای دارد که مبتنی بر میراث طولانی تجربه‌های موفق است.

الکاظمی تأکید کرد که حضور کویت در نشست منطقه‌ای که هفته آینده در بغداد برگزار می‌شود اهمیت بسیار دارد چون مسائل مورد بررسی در نشست یعنی حل مسائل از راه‌های مسالمت‌آمیز و تثبیت اصول همکاری و حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی دیگران و ایجاد بلوک‌های اقتصادی که هدف از آنها خدمت به ملت‌های منطقه باشد همگی دغدغه‌های کویت هم هست.

او گفت که در دیدار خود با سران کویت مسائل فیمابین ازجمله موضوع ترسیم مرزها و پرداخت خسارت به کویت را بررسی خواهد کرد و افزود که عراق حسن نیت را با حسن همجواری همراه کرده و مهم آن است که همه مسائل میان دو کشور براساس قوانین حقوقی و برادرانه که ضامن منافع طرفین باشد حل شود.

نخست وزیر عراق تأکید کرد که نباید مسائل به حل اختلافات هرچند مهم منحصر شود بلکه باید دو کشور براساس مشترکات فراوانشان روابط خود را توسعه دهند و از فرصت‌های همکاری در بخش‌های گوناگون بیشترین استفاده را کنند.

او تأکید کرد که منافع عراق در کویت باثبات امن با اقتصاد پایدار و منافع کویت در عراق باثبات امن با اقتصاد پایدار است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا