خبر اولسیاسی

سفیر امریکا در بغداد: وضعیت عراق با افغانستان متفاوت است/ به عراق برای قطع وابستگی به انرژی ایران کمک می کنیم

سفیر امریکا در عراق هرگونه شباهت میان عراق و افغانستان را رد و تأکید کرد که مأموریت امریکا در عراق با آنچه در افغانستان داشت متفاوت است.

میدل ایست نیوز: سفیر امریکا در عراق هرگونه شباهت میان عراق و افغانستان را رد و تأکید کرد که مأموریت امریکا در عراق با آنچه در افغانستان داشت متفاوت است.

«متیو تولر»، سفیر امریکا در بغداد، در مصاحبه با شبکه «الحدث»  ضمن استقبال از تصمیم عراق برای برگزاری انتخابات پیش از موعد، تأکید کرد که گزینه تعویق انتخابات، عراق را وارد بحرانی پیچیده‌تر می‌کند.

او گفت که برگزاری انتخابات از مطالبات اصلی مردم عراق بود و اگر این مطالبه تحقق نیابد عراق به وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای کشیده خواهد شد.

تولر همچنین تأکید کرد که «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، توانست با وجود همه چالش ها، روابط این کشور با همسایگانش را تقویت کند و افزود که واشنگتن به اهمیت عراق آگاه است.

سفیر امریکا همچنین تأکید کرد که در حال حاضر عراق و امریکا در برابر فرصتی مهم برای تثبیت نوع روابط خود هستند و افزود که کشورش به عراق کمک می‌کند که بدون وابستگی به ایران به منابع انرژی دسترسی پیدا کند.

تولر هرگونه شباهت میان عراق و افغانستان را رد کرد و گفت که مأموریت امریکا در عراق با آنچه در افغانستان بود متفاوت است.

وی تأکید کرد که  هم اکنون در مراحل پایانی شکست کامل داعش هستیم و نیروهای عراقی می توانند مأموریت جنگ با داعش را به پایان برسانند و افزود که ائتلاف بین المللی برای کمک به عراق در این باره آماده است.

سفیر امریکا همچنین تأکید کرد حضور نیروهای امریکایی به خواست دولت عراق بوده است و گروه هایی قدرت حکومت را به چالش می کشند و علیه مردم عراق که خواستار ساختن میهنشان هستند عمل می کنند.

منبع
ناس نیوزالحدث

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا