سرخط خبرهاسیاسی

درخواست اتحادیه اروپا از تشکیلات خودگردان فلسطین برای تسریع در رسیدگی به پرونده «نزار بنات»

اتحادیه اروپا از تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست کرد تا هر چه سریع‌تر و با شفافیت کامل تحقیقات درباره کشته شدن «نزار بنات»، فعال سیاسی مخالف فلسطینی را به اتمام رسانده و بازخواست عاملان این جنایت را تضمین کند.

میدل ایست نیوز: اتحادیه اروپا به همراه روسای هیات‌های نمایندگی کشورهای اروپایی در بیت‌المقدس و رام‌الله از تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند هر چه سریع‌تر و با شفافیت کامل تحقیقات درباره کشته شدن «نزار بنات»، فعال سیاسی مخالف فلسطینی را به اتمام برساند و بازخواست عاملان این جنایت را تضمین کند.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که به تایید روسای هیات‌های نمایندگی نروژ، سوئیس و برتیانیا رسیده، تاکید کرده است: خشونت علیه مدافعان حقوق بشر و فعالان مدنی و تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو امری غیر قابل پذیرش است.

در ادامه این بیانیه آمده است، نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در روزهای 21 و 22 اوت جاری ده‌ها فعال فلسطینی را در رام‌الله دستگیر کردند که در اعتراضات علیه قتل نزار بنات شرکت کرده‌ بودند و خواستار شفافیت در انجام تحقیقات و محاکمه مسئولان قتل بنات شدند که تعدادی از بازداشت‌شدگان روز یکشنبه گذشته آزاد شدند اما برخی هنور در بازداشت قرار دارند.

اتحادیه اروپا در ادامه بیانیه خود تصریح کرده اینگونه گزارش‌ها درباره بدرفتاری با شهروندان امری نگران‌کننده است و اتحادیه اروپا انتظار دارد تا تشکیلات خودگردان به معیارهای توافقات بین‌المللی درباره حقوق بشر پایبند باشد و به آزادی‌ها احترام بگذارد.

پیش از این، سرلشکر طلال دوبکات، سخنگوی دستگاه‌های امنیتی فلسطین گفته بود: 14 تن از نیروهای امنیتی مسئول بازداشت بنات به دستگاه قضایی معرفی شده اند و روند بازجویی‌ها ادامه دارد.

«ایاد الشوربجی»، رئیس پژوهش‌های راهبردی فلسطین درخصوص رویکرد ترور مخالفان سیاسی تاکید کرد: این رفتار زشتی که تشکیلات خودگردان در تعامل با مخالفان در پیش گرفته، به وضوح نشانگر ذهنیت امنیتی است که تشیکلات برای سرکوب هر گونه صدای مخالف بکار می گیرد.

وی گفت: این اقدامات وحشیانه به خاطر آن است که تشکیلات خودگردان در سایه شکست سیاسی فجیع احساس می‌کند فاقد مشروعیت انتخاباتی یا پایگاه مردمی است برای همین رفتارها و اقداماتش سرشار از عصبانیت و خشونت علیه شهروندان خود است، در حالی که تشکیلات خودگردان در تعامل با اشغالگران مجرم کاملا مسالمت‌آمیز و دوستانه رفتار می کند.

الشوربجی اظهار داشت جنایت قتل نزار بنات حاوی این پیام تشکیلات خودگردان به همه مخالفان و منتقدان است، که تشکیلات با منتقدان برخوردی شدید خواهد داشت به خصوص پس از رسوایی واکسن‌های تاریخ گذشته که با موج از خشم مردمی علیه این تشکیلات همراه شد.

وی در پایان گفت: تشکیلات خودگردان اگر احساس می کرد که رفتارهایش از سوی مردم مورد بازخواست قرار می گیرد، دست به این جنایت نمی زد اما این تشکیلات احساس می کند نیازی به مردم ندارد زیرا وابسته به اشغالگران است و سرسپرده امنیتی آنها حساب می شود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا