سرخط خبرهاسیاسی

عربستان و روسیه توافقنامه همکاری نظامی امضا کردند

معاون وزیر دفاع عربستان که برای شرکت در نمایشگاه نظامی فنی روسیه در مسکو بسر می برد، توافقنامه همکاری نظامی با روسیه امضا کرد.

میدل ایست نیوز: عربستان و روسیه در حاشیه نمایشگاه نظامی فنی روسیه در مسکو، توافقنامه همکاری نظامی امضا کردند.

این توافقنامه همکاری نظامی طی حضور «خالد بن سلمان»، معاون وزیر دفاع عربستان در مسکو برای شرکت در نمایشگاه نظامی فنی «ارتش 2021» در مسکو امضا شد.

«سرگی شویگو»، وزیر دفاع روسیه نیز در مراسم امضای این توافقنامه حضور داشت و ضمن استقبال از سفر معاون وزیر دفاع عربستان، اشاره کرد که وی می تواند از جدیدترین نمونه های سلاح روسیه از جمله سلاح هایی که کارایی خود را در سوریه ثابت کرده اند، دیدن کند.

وی همچنین از عزم کشورش برای توسعه پایدار همکاری دوجانبه در زمینه های نظامی و نظامی –فنی در زمینه های دارای اهمیت مشترک خبر داد.

وزیر دفاع روسیه خطاب به خالد بن سلمان گفت: حضور شخصی شما در این نمایشگاه را به منزل تاکیدی بر رویکرد عربستان با هدف تداوم تقویت همکاری با روسیه می پنداریم.

از طرفی دیگر معاون وزیر دفاع عربستان نیز تاکید کرد که کشورش قصد تقویت همکاری با روسیه برای تحقق امنیت و مقابله با چالش های روز را دارد.

وی تاکید کرد که همکاری بین روسیه و عربستان به پاسخ مشترک به همه چالش های روز کمک می کند و نیازمند همکاری و تلاش مشترک بیشتر دو کشور است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا