سرخط خبرهاسیاسی

تشکر فرانسه از امارات بابت عملیات تخلیه دیپلمات‌ها و شهروندان فرانسوی از افغانستان

وزرای خارجه و دفاع فرانسه در سفر به امارات و دیدار با ولیعهد ابوظبی تقدیر و تشکر رئیس جمهوری فرانسه از کمک های امارات به عملیات تخلیه دیپلمات ها و شهروندان خارجی از افغانستان را ابلاغ کردند.

میدل ایست نیوز: «جان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه و «فلورانس پارلی»، وزیر دفاع این کشور که طی سفری رسمی وارد امارات شده اند، با «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام) هیئت فرانسوی در این دیدار که در کاخ الشاطئ در ابوظبی برگزار شد، تشکر «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه بابت تسهیلات و کمک های مهم امارات در تخلیه دیپلمات ها و شهروندان فرانسوی از کابل علاوه بر شهروندان بسیاری از دیگر کشورهای دوست و تامین عبور ایمن آنها و همچنین نقش بشردوستانه در حمایت از تلاش ها و امدادهای بین المللی در افغانستان طی سال های گذشته را ابلاغ کردند.

وزرای امور خارجه و دفاع فرانسه همچنین همکاری امارات و تاثیر کمک های این کشور طی شرایط سخت بشردوستانه را تحسین کردند.

ولیعهد ابوظبی نیز روابط تاریخی امارات با جمهوری فرانسه و با مکرون را تحسین و به اهمیت نقش دوستان و متحدان در همبستگی و دراز کردن دست یاری در زمان های دشوار و شرایط سخت اشاره کرد.

محمد بن زاید اشاره کرد که تعامل با جنبه بشردوستانه پیامدهای حوادث افغانستان نیازمند همکاری و همبستگی است و این امر در پیام بشردوستانه امارات قرار دارد.

روابط استراتژیک امارات و فرانسه، راه های تقویت آن در جهت منافع دو کشور و ملت دوست و مسائل دارای اهمیت مشترک به خصوص آخرین تحولات افغانستان از دیگر محورهای گفت وگوی وزرای خارجه و دفاع فرانسه با ولیعهد ابوظبی بود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا