خبر اولسیاسی

کاخ الیزه: مکرون برای مشارکت در نشست منطقه ای بغداد در پایان هفته به عراق سفر می کند

مکرون در سفر خود به عراق، از اقلیم کردستان و موصل نیز دیدن خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: کاخ الیزه اعلام کرد که «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه، در پایان هفته جاری برای مشارکت در نشست منطقه‌ای بغداد به عراق سفر می‌کند تا بر حمایت پاریس از ثبات عراق و بر نقشی که در پی ایفای آن در منطقه است تأکید کند.

به گزارش «فرانس پرس» مکرون تنها رئیس جمهوری از خارج منطقه است که در این نشست حاضر خواهد شد و در کنار «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر، و «ملک عبدالله دوم»، شاه اردن، از سران کشورهایی است که حضورشان در این نشست قطعی شده است.

از سران ایران و ترکیه و شاه عربستان نیز برای حضور در این نشست دعوت شده اما هنوز مشخص نیست که این کشورها در چه سطحی مشارکت کنند. اخبار غیر رسمی از حضور وزیر امور خارجه عربستان در این نشست خبر داده‌اند.

در بیانیه رسمی کاخ الیزه آمده که مکرون که در سپتامبر سال گذشته نیز به بغداد سفر کرده بود، «برای اظهار حمایت از نقش محوری عراق و برای تأکید بر مبارزه با تروریسم و توسعه عراق و کمک به کاهش تنش‌ها در منطقه به بغداد سفر خواهد کرد».

انتظار می‌رود که مکرون در دیدارهای دوجانبه خود در حاشیه این نشست به مسائل افغانستان و موضوع تروریست‌های داعش شهروند فرانسه که در عراق زندانی هستند نیز بپردازد.

مکرون همچنین قرار است روز یکشنبه به اقلیم کردستان عراق و همچنین به موصل سفر کند.

کاخ الیزه تأکید کرده که مکرون در سفر به موصل با دانشجویان این شهر و همچنین با چهره‌های شاخص شهر دیدار خواهد کرد و سپس برای حمایت از مسیحیان عراق از کلیسای جامع موصل دیدن می‌کند.

«نادیه مراد»، بانوی ایزدی عراقی که از قربانیان توحش داعش بود و به علت افشای جنایات آنان برنده جایزه صلح نوبل شد و همچنین «کارولین فورست»، فعال حقوق زنان فرانسوی، در هیئت همراه مکرون در سفرش به عراق خواهند بود.

کنفرانس منطقه‌ای بغداد با عنوان «کنفرانس بغداد برای همکاری و شراکت» 28 اوت برگزار خواهد شد.

همچنین بخوانید:

توضیحات سخنگوی کمیته برگزارکننده کنفرانس منطقه ای بغداد درباره مهمانان و دستور کار آن

منبع
فرانسه 24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا