سرخط خبرهاسیاسی

الکاظمی: نشست منطقه ای بغداد اتفاقی مهم برای عراق و کل منطقه است

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که نشست منطقه ای در بغداد که قرار است روز شنبه برگزار شود موجب بازیابی نقش تاریخی عراق در تحقق صلح و ثبات در منطقه است.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، تأکید کرد که نشست منطقه ای در بغداد که قرار است روز شنبه برگزار شود موجب بازیابی نقش تاریخی عراق در تحقق صلح و ثبات در منطقه است.

براساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، وی در دیدار با هیئت‌های رسانه‌ای عربی و غیر عربی که برای پوشش «کنفرانس بغداد برای همکاری و شراکت» به بغداد سفر کرده‌اند گفت که برگزاری این کنفرانس اتفاقی مهم برای عراق و کل منطقه است.

او گفت که منطقه با بحران‌های بزرگی مواجه است که باید با همکاری همه طرف‌ها و با ایجاد هم‌افزایی اقتصادی و اجتماعی با آنها مواجه شد.

الکاظمی برگزاری این نشست را موجب تقویت نقش تاریخی عراق در تثبیت صلح و تجسم نگاه سیاست عراق درباره برقراری بهترین روابط با کشورهای منطقه و جهان دانست و گفت که عراق در حال بازیابی این نقش تاریخی خود است.

وی گفت که جنگ و نزاع و اختلاف بس است و عراق می‌تواند پلی برای ارتباط میان همه کشورهای منطقه باشد و از همه می‌خواهد که براساس اصل هم‌افزایی میان ملت‌های منطقه صلح را در منطقه حاکم کنند.

نخست‌وزیر عراق گفت که دولتش در یک سال و دو ماه گذشته برای تحقق اصلاحات در عرصه‌های گوناگون اقتصادی و امنیتی و سیاسی تلاش کرده و در این باره موفقیت‌هایی داشته  وبه این مسیر تا ساخت حکومت اثرگذار و باثبات  وپایدار ادامه می‌دهد.

او گفت که عراق در آستانه انتخاباتی سرنوشت‌ساز در یک ماه و نیم دیگر است که روند دموکراتیک را در کشور تثبیت می‌کند.

الکاظمی از اصحاب رسانه خواست که تصویر واقعی و نقاط مثبت تحقق یافته در عراق را پوشش دهند و از این راه به عراق کمک کنند که دوباره بر پای خود بایستد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا