سرخط خبرهاسیاسی

بغداد: کنفرانس منطقه ای در بغداد بیش از هر چیز اهداف اقتصادی دارد

قائم‌مقام وزیر خارجه عراق گفت که کنفرانس بغداد بیش از هر چیز اهداف اقتصادی را دنبال می کند و به مسائل اختلافی نمی پردازد.

میدل ایست نیوز: «نزار الخیرالله»، رئیس کمیته تدارکات کنفرانس منطقه‌ای بغداد و قائم‌مقام وزیر خارجه عراق، گفت که کنفرانس بغداد بیش از هر چیز اهداف اقتصادی را دنبال می کند و به مسائل اختلافی نمی پردازد.

او در دیدار با مسئولان رسانه‌های خارجی که برای پوشش اخبار این کنفرانس به بغداد سفر کرده‌اند گفت که کشورهای دعوت‌شده به این کنفرانس تجارب خوبی در عرصه اقتصاد و صنایع و سرمایه‌گذاری دارند و عراق در پی جلب سرمایه در بخش کشاورزی و صنعت است.

الخیرالله افزود که عراق بزرگ‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه را دارد و مشارکت کشورهای منطقه در این کنفرانس بیش از هرچیز موجب تقویت شراکت‌های اقتصادی با عراق می‌شود و برای همین این کنفرانس «کنفرانس بغداد برای همکاری و شراکت» نامیده شده است.

او درباره اینکه آیا در این کنفرانس اختلافات کشورهای منطقه بررسی می‌شود و آیا شاهد آشتی میان برخی کشورهای منطقه خواهیم بود، گفت: «این کنفرانس برای بررسی بحران‌های منطقه یا رسیدگی به مسائل منطقه‌ای برگزار نمی‌شود و نمی‌خواهد به مسائل اختلافی بپردازد».

وی افزود که این کنفرانس در پی یافتن موارد مشترک و شراکت‌هایی است که به نفع ملت عراق تمام شود و به حل مشکلات اقتصادی کمک کند.

الخیرالله گفت که برگزاری این کنفرانس در آستانه انتخابات پارلمانی عراق بازتاب مثبتی بر اوضاع داخلی کشور خواهد داشت و افزود که نمی‌توان پیش از برگزاری کنفرانس درباره دستاوردهای آن سخنی گفت.

 

همچنین بخوانید:

اختصاصی/ کشورهای دعوت شده در کنفرانس بغداد در چه سطحی شرکت می کنند؟/ از حضور محمد بن زاید تا حسین امیر عبداللهیان

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا