سرخط خبرهاسیاسی

اعلام حمایت بایدن از راه حل دو کشوری در دیدار با نخست وزیر اسرائیل

رئیس جمهور امریکا در دیدار با نخست وزیر اسرائیل بر حمایت خود از راه حل دو کشوری و لزوم بهبود وضعیت معیشتی فلسطینیان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «جو بایدن»، رئیس جمهور امریکا طی دیدار با «نفتالی بنت»، نخست وزیر اسرائیل، بر اهمیت اتخاذ گام هایی با هدف بهبود سطح معیشت فلسطینیان و فراهم آوردن فرصت های اقتصادی بیشتر تاکید و حمایت خود از راه حل دو کشوری را اعلام کرد.

بنابر آنچه در بیانیه کاخ سفید آمده است، بایدن مجددا بر حمایت خود از راه حل دو کشوری تاکید کرد و این در حالی است که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق امریکا از این اصل دیرینه سیاست امریکا فاصله گرفته بود.

کاخ سفید در بیانیه مذکور گفت که بایدن و بنت همچنین درباره فرصت های جدید برای توسعه روابط اسرائیل با جهان عرب پس از توافق های عادی سازی روابط بین اسرائیل با امارات، بحرین، مراکش و سودان رایزنی کردند.

بایدن در اظهاراتش تنها اشاره ای کوتاه به مساله معیشت فلسطینیان کرد اما کاخ سفید اعلام کرد که وی بر اهمیت اتخاذ گام هایی برای بهبود وضعیت معیشت فلسطینیان تاکید کرده است.

با وجود اینکه کاخ سفید اشاره ای به مخالفت بایدن با شهرک سازی و گسترش آن در اراضی اشغالی نکرد اما رئیس جمهور امریکا بر اهمیت امتناع از اقداماتی که منجر به وخامت اوضاع و شدت گرفتن تنش ها می شود، تاکید کرد.

گفتنی است قرار بود دو طرف روز پنجشنبه دیدار کنند اما این دیدار به دلیل تحولات فوری در افغانستان دو بار طی 24 ساعت گذشته به تعویق افتاد.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا