سرخط خبرهاسیاسی

امیرعبداللهیان در دیدار با وزیر خارجه سوریه: حضور نیروهای بیگانه کمکی به امنیت و ثبات پایدار در منطقه نخواهد کرد

وزیر امور خارجه ایران امروز و پس از سفر به بغداد و شرکت در کنفرانس منطقه ای آن، وارد دمشق شد و با همتای سوری خود دیدار و گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «فیصل المقداد»، وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با «حسین امیر عبداللهیان»، همتای ایرانی خود با تاکید بر اطمینان سوریه از عمق و تداوم روابط سوریه و ایران در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران، به توسعه روابط بین تهران و دمشق طی ماه های آتی اشاره کرد.

المقداد در کنفرانس مطبوعاتی پس از استقبال از همتای ایرانی خود در فرودگاه دمشق گفت: این سفر مهم است، نه برای آنکه نخستین سفر وزیر خارجه جدید ایران است، بلکه به آن دلیل که ما طی آن به بررسی مسائل مهمی خواهیم پرداخت.

وزیر خارجه سوریه توضیح داد که دو طرف روابط دوجانبه، اوضاع منطقه و تحولات بین المللی به خصوص حوادث اخیر در افغانستان را بررسی خواهند کرد.

از طرفی دیگر امیر عبداللهیان گفت: ما اطمینان کامل داریم که دو کشور گام های بزرگی برای مقابله با تروریسم اقتصادی و کاهش فشارها بر دو ملت برمی دارند.

وی پس از دیدار با همتای سوری خود با اشاره به اینکه گفت‌وگوهای خیلی مفیدی درباره گسترش و تحکیم روابط انجام شده است، گفت: ایران و سوریه در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری‌های اقتصادی و تجاری برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان هستند.

وزیر امور خارجه ایران گفت که حضور نیروهای بیگانه کمکی به امنیت و ثبات پایدار در منطقه نخواهد کرد و اظهار داشت که مشورت‌های نزدیکی درباره تحولات در افغانستان بین دو کشور وجود دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران حضور صهیونیست‌ها در منطقه را عامل مهمی در ناامنی دانست.

وزیر خارجه ایران امروز و پس از سفر به بغداد عازم سوریه شد.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا