سرخط خبرهاسیاسی

بایدن برگزاری موفق نشست بغداد را تبریک گفت

رئیس جمهوری ایالات متحده، با اشاره به نشست منطقه‌ای در بغداد تأکید کرد که دیپلماسی از این نوع بیش از هر زمان اهمیت دارد.

میدل ایست نیوز: «جو بایدن»، رئیس جمهوری ایالات متحده، با قدردانی از برگزاری نشست منطقه‌ای در بغداد تأکید کرد که دیپلماسی از این نوع بیش از هر زمان اهمیت دارد.

بایدن با انتشار بیانیه‌ای رسمی برگزاری موفق این نشست را  به حکومت عراق تبریک گفت و تأکید کرد که این نوع دیپلماسی در شرایط کنونی بیش از هر زمان اهمیت دارد چون همه برای کاهش تنش میان کشورهای هم‌جوار و گسترش همکاری در خاورمیانه تلاش می‌کنیم.

او نقش عراق در این باره را تاریخی خواند و از حمایت و مشارکت و نقش امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، در این باره قدردانی کرد.

رئیس جمهور امریکا تأکید کرد که کشورش به همکاری با شریک خود، عراق، برای تحقق ثبات بیشتر در سراسر خاورمیانه ادامه می‌دهد و به گسترش روابط دوجانبه براساس توافق‌نامه چارچوب استراتژیک (امضاشده در 2008) پایبند است.

وی افزود که در دیدار خود با نخست‌وزیر عراق در کاخ سفید در ماه گذشته نقش مهم عراق در منطقه و تلاش‌های بزرگ دولت عراق برای تقویت روابط این کشور با همسایگانش را بررسی کرده است.

بایدن گفت که باید دیپلماسی ابزار نخستین در سیاست خارجی کشورها باشد و افزود که از حضور شرکایی که در این نگاه با ما هم‌نظر هستند تشکر می‌کنیم.

نشست منطقه‌ای بغداد با عنوان «کنفرانس بغداد برای همکاری و شراکت» روز گذشته با حضور سران و مقامات بلندپایه کشورهای همسایه عراق و کشورهای منطقه و رئیس جمهوری فرانسه در بغداد برگزار شد.

منبع
کاخ سفید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا