خبر اولسیاسی

تلاش عراق برای ترتیب دیدار جدیدی بین نمایندگان ایران و عربستان طی ماه جاری

یک مسئول عراقی گفت احتمال دارد سفرای ایران و عربستان در بغداد طی ماه جاری با یکدیگر دیدار کنند.

میدل ایست نیوز: یک دیپلمات عراقی روز گذشته فاش کرد که در حاشیه کنفرانس منطقه ای بغداد که شنبه با حضور کشورهای منطقه و برخی کشورهای دیگر برگزار شد، توافقی بر سر موعد احتمالی برای دیدار جدید بین مقامات عربستان و ایران صورت گرفت.

به گفته این مسئول عراقی، احتمال دارد دو طرف در سطح سفرای خود در عراق در چارچوب تلاش های عراق با یکدیگر دیدار کنند. هنوز ایران یا عربستان این موضوع را تایید نکردند.

این مسئول عراق در گفت وگویی با العربی الجدید عنوان کرد که فضای بی اعتمادی و اصرار برای امتیاز ندادن حتی در سطح درخواست دیدار جدید موجب شده تا «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق به میانجیگری خود ادامه دهد و با وجود تمایل دو طرف به دیدار و از ترس توقف پرونده، دو طرف را به دیدار جدید تشویق کند.

وی تاکید کرد که الکاظمی خود به شخصه به صورت کامل در کنار فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق بر این پرونده نظارت دارد و هیچ کس اطلاعاتی درباره جزئیات دیدارهای گذشته یا آتی ندارد و هرآنچه نقل می شود تنها در حد حدس و گمان است.

مسئول عراقی مذکور با اشاره به اینکه تاکنون نشانه ای از ارتقای این دیدارها به مذاکرات رسمی یا دیدار در سطح وزرای خارجه دو کشور وجود ندارد، بیان کرد که برخی طرف های دیگر به موفقیت آمیز بودن این پرونده اهتمام دارند.

یکی از اعضای هیئت دیپلماتیک عربستان در بغداد در گفت وگویی با العربی الجدید تاکید کرد که اطلاعی از توافق بر سر موعد دیدار جدید دو کشور در عراق ندارد و بیان کرد که اظهارنظر درباره این موضوع از مسئولیت های سفارت عربستان در بغداد نیست.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا