خبر اولسیاسی

وزیر امور خارجه عراق: دیپلماسی ما نه تعارف بلکه مذاکره برای رسیدن به اهداف است

وزیر امور خارجه عراق، تأکید کرد که عراق در مواجهه با حملات ترکیه به نیروهای پ ک ک در خاک عراق مسیر درست را پیش گرفته تا امنیت و ثبات داخلی و خارجی خود را تأمین کند.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق، تأکید کرد که عراق در مواجهه با حملات ترکیه به نیروهای پ ک ک در خاک عراق مسیر درست را پیش گرفته تا امنیت و ثبات داخلی و خارجی خود را تأمین کند.

براساس بیانیه رسمی وزارت خارجه عراق، فؤاد حسین در سخنانی در آکادمی دیپلماسی اتریش با عنوان «کنفرانس بغداد، نتایج، چالش ها، فرصت ها» به تلاش های عراق و ائتلاف بین المللی در مبارزه با تروریسم داعشی پرداخت و تروریسم را نتیجه تغییراتی در سیاست های عراق  کشورهای منطقه و واردشدنش به روند دموکراتیک دانست که با مخالفت برخی کشورهای منطقه که از هر تغییری ضرر می بینند مواجه شد.

او گفت که دولت عراق در حال حاضر برای تحقق امنیت و ثبات از راه گفت وگوی راهبردی با امریکا برای کاهش نیروهای رزمی و حفظ نیروهای مستشار نظامی برای آموزش نیروهای عراقی و تبادل اطلاعات امنیتی تلاش می کند.

حسین برگزاری کنفرانس بغداد را موفقیتی برای عراق دانست و تأکید کرد که در بیانیه پایانی این کنفرانس توصیه های مهمی ارائه شد که نتیجه سیاست متعادل عراق برای تحقق منافع همه طرف ها در برقراری امنیت و ثبات در منطقه بود.

او همچنین به تنش میان ایران و امریکا و نیز ایران و عربستان و نقش عراق در نزدیک کردن دیدگاه های این طرف ها در حل مشکلات پرداخت و گفت که سیاست عراق نه تعارف که مذاکره و گفت وگو برای رسیدن به اهداف و جلوگیری از نزاع سیاسی نظامی است.

وزیر خارجه عراق در موضوع نیروهای حزب کارگران کردستان نیز گفت که دولت عراق در این باره مسیر صحیح را پیش گرفته و از اقدامات واکنشی خودداری کرده چون در پی تحقق امنیت و صلح و ثبات در داخل و خارج خاک خود است.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا