سرخط خبرهاسیاسی

افزایش حملات داعش در کرکوک و نگرانی‌ها از تاثیر آن بر انتخابات

پرونده امنیت استان کرکوک پس از سلسله حملات تروریستی در مناطق مورد مناقشه میان بغداد و اربیل بار دیگر در فاصله اندک باقی مانده تا انتخابات مطرح شده است.

میدل ایست نیوز: پرونده امنیت استان کرکوک واقع در شمال عراق پس از سلسله حملات تروریستی در مناطق مورد مناقشه میان بغداد و اربیل بار دیگر در فاصله اندک باقی مانده تا انتخابات بر سر زبان‌ها افتاده است؛ امری که منجر به نگرانی‌هایی درباره تاثیر آن بر روند برگزاری انتخاباتی آتی در عراق شده است.

پرونده امنیت استان کرکوک که به دست نیروهای پلیس و ارتش و الحشد الشعبی است، یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های عراق به شمار می رود.

به گفته یک منبع امنیتی، آمار تلفات حمله شب گذشته داعش به نیروهای پلیس فدرال در منطقه الرشاد استان کرکوک به 12 شهید و 3 زخمی رسید.

در همین رابطه، منبعی آگاه به العربی الجدید گفت: فرماندهان امنیتی استان امروز نشستی مهم برای بررسی پرونده امنیتی برگزار خواهند کرد.

وی افزود: گروه تروریستی داعش از طریق حملات فزاینده خود در تلاش است تا امنیت کرکوک را تحت الشعاع قرار دهد.

این مقام امنیتی عراق تاکید کرد: داعش طی روزهای گذشته به روستاهای اطراف شهرها حمله کرده است چرا که در این مناطق نیروهای امنیتی حضور کم‌رنگی دارند.

در همین ارتباط، «ارشد الصالحی»، رئیس جبهه ترکمانان عراق هشدار داد که افزایش حملات تروریست‌ها در منطقه جنوب کرکوک نشانگر بازگشت فعالیت هسته‌های باقی مانده داعش است.

الصالحی در ادامه خواهان بازبینی در طرح‌های امنیتی و اطلاعاتی و افزایش تعقیب عناصر تروریست شد.

«جمال شکور»، نماینده کُرد پارلمان عراق با ربط دادن کاهش امنیت در کرکوک با پرونده انتخابات گفت: امنیت استان کرکوک به دلیل انتخابات و مشکلات میان احزاب کاهش یافته است و داعش همچنان در این استان وجود دارد و مناطق مختلف کرکوک به خوبی پاکسازی نشده است و نیروهای امنیتی مختلف باید با هماهنگی و همکاری یکدیگر فعالیت کنند.

شکور در پایان بر لزوم دورسازی پرونده امنیت استان کرکوک از طرح‌های سیاسی تاکید کرد و اظهار داشت: برخی گروه‌های سیاسی از قِبل کاهش امنیت کرکوک به دنبال به دست آوردن منافع انتخاباتی برای خود هستند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا