سرخط خبرهاسیاسی

منابع ترکیه ای: رؤسای دستگاه اطلاعات ترکیه و سوریه در بغداد دیدار می کنند

منابع تركيه‌ای خبر دادند که قرار است «هاکان فیدان»، رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه، به زودی در بغداد با «علی مملوک»، رئیس دستگاه امنیت ملی سوریه، دیدار کند.

میدل ایست نیوز: منابع تركيه‌ای خبر دادند که قرار است «هاکان فیدان»، رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه، به زودی در بغداد با «علی مملوک»، رئیس دستگاه امنیت ملی سوریه، دیدار کند.

اسماعیل حقی بکین، رئیس اسبق دستگاه اطلاعات نظامی ترکیه، این خبر را که پیش‌تر توسط دستگاه‌های نزدیک به دستگاه اطلاعات عراق منتشر شده بود، تأیید و تأکید کرد که این دیدار «آغاز روندی تازه» خواهد بود.

نشریه «ترکیه» نزدیک به دولت رجب طیب اردوغان، روز شنبه به نقل از بکین خبر داد که تیرگی روابط ترکیه و سوریه در نیمه سال 2011 به جنگ داخلی در سوریه انجامید و آسیب‌های مادی و معنوی بسیاری به هر دو کشور زد.

او گفت که اقدامات کشورهایی مثل روسیه و ایران برای نزدیک کردن و وساطت میان ترکیه و سوریه راه به جایی نبرد و افزود که اقداماتی که هاکان فیدان در این راستا آغاز کرده «آغاز دوره‌ای تازه» خواهد بود.

وی محور اصلی مذاکرات سران امنیتی ترکیه و سوریه در بغداد را فعالیت‌های حزب کارگران کردستان و مسئله مهاجران سوریه‌ای و وضعیت ادلب دانست.

بکین افزود که این دیدار را هم باید در راستای تلاش‌های بغداد برای بهبود روابط کشورهای منطقه دانست و گفت که پس از نشست بغداد «گام‌های بزرگ‌تری برداشته خواهد شد».

فیدان و مملوک پیش از این برای اولین بار پس از ناآرامی‌های ترکیه در سال 2011، در 13 ژانویه 2020 در مسکو دیدار دیدار کرده بودند.

 

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا