سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی وزرای خارجه و دفاع امریکا با امیر قطر/پیام تشکر بایدن به تمیم بن حمد آل ثانی

وزرای خارجه و دفاع امریکا در دیدار با امیر قطر درباره بارزترین تحولات منطقه ای و بین المللی به ویژه تحولات اوضاع افغانستان و تلاش ها برای تقویت امنیت و ثبات در آن رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه امریکا و «لوید آستین»، وزیر دفاع این کشور با «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر دیدار و درباره تحولات اوضاع افغانستان گفت وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا) در این دیدار که عصر امروز در کاخ الؤلؤة برگزار شد، بارزترین تحولات منطقه ای و بین المللی به ویژه تحولات اوضاع افغانستان و تلاش ها برای تقویت امنیت و ثبات در آن مورد بررسی قرار گرفت.

وزرای خارجه و دفاع امریکا در این دیدار، تقدیر و تشکر «جو بایدن»، رئیس جمهور امریکا از امیر قطر برای تلاش های کشورش در حمایت از روند صلح در افغانستان و نقش محوری آن در تسهیل عملیات تخلیه شهروندان امریکایی، شهروندان کشورهای متحد و شهروندان غیرنظامی افغانستان علاوه بر میزبانی دوحه از مذاکرات بین امریکا و جنبش طالبان را ابلاغ کردند.

بلینکن و آستین به شراکت مستحکم بین دو کشور و نقش دیپلماتیک قطر که در حفظ امنیت و صلح منطقه ای و بین المللی ایفای نقش می کند، اشاره کردند.

روابط استراتژیک بین دو کشور و راه های تقویت و توسعه آن که به نفع منافع مشترک دو ملت دوست است، از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا