خبر اولسیاسی

معاون وزیر امور خارجه امریکا: هیچ برنامه ای برای رفع قانون قیصر نداریم

معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور خاور نزدیک، تأکید کرد که دولتش هیچ برنامه ای برای بهبود روابط با سوریه یا رفع تحریم های موسوم به «قانون قیصر» ندارد.

میدل ایست نیوز: «جوی هود»، معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور خاور نزدیک، تأکید کرد که دولتش هیچ برنامه ای برای بهبود روابط با سوریه یا رفع تحریم های موسوم به «قانون قیصر» ندارد.

هود در مصاحبه با نشریه «الشرق الاوسط» تأکید کرد که تعهدات امریکا در قبال خاورمیانه عمیق و طولانی‌مدت است و امریکا توافق‌نامه‌های اقتصادی و همکاری‌های مهمی با کشورهای منطقه دارد.

او راه تحقق ثبات در سوریه را روند سیاسی‌ای دانست که عوامل بروز مشکلات و بحران‌ها در سوریه را برطرف کند و افزود که راه آن شکست داعش و اجرای قطع‌نامه 2254 شورای امنیت برای حل بحران سوریه است.

وی تأکید کرد که دولت امریکا هیچ برنامه‌ای برای رفع قانون تحریم‌های موسوم به «قانون قیصر» ندارد و مدعی شد که اجرای این قانون شامل بازرگانی یا کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم سوریه نمی‌شود و افزود که امریکا هیچ برنامه‌ای برای بهبود روابط با حکومت فعلی سوریه ندارد و تا وقتی شاهد تغییر چشمگیر در عملکرد دولت سوریه نباشیم روابطی میان امریکا و سوریه برقرار نخواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه امریکا در مورد لبنان نیز خواستار کنار گذاشتن اختلافات حزبی برای تشکیل دولتی توانمند در اجرای اصلاحات واقعی و بنیادی و پایان دادن به فساد و سوءمدیریت شد.

هود روابط امریکا با عراق را روابطی شراکت پایدار خواند و تأکید کرد که امریکا عراق را شریکی قابل اعتماد می‌داند که نقشی قدرتمند در منطقه دارد و با حکومت عراق برای تحقق هدف مشترک که امنیت و ثبات  وشکوفایی عراق است همکاری می‌کند.

او گفت که امریکا از اجرای انتخابات در عراق کاملا حمایت می‌کند و تقریبا یک سوم بودجه نهاد بین‌المللی ناظر بر اجرای انتخابات را تأمین کرده است.

وی اصلی‌ترین مانع دربرابر شکوفایی عراق را گروه‌های مسلح قانون‌شکنی دانست که موجب تضعیف اقتدار حکومت و نهادهای حکومتی و قانونی در این کشور می‌شوند.

او گفت که نیروهای امریکایی برای شکست داعش به عراق آمدند و در حال حاضر نقش آنها به ارائه مشورت و کمک به افزایش توان نیروهای عراقی منحصر می‌شود و «هر تفسیر دیگری درباره حضور امریکا در عراق بی اساس است».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا