اقتصادیسرخط خبرها

وزارت برق عراق: با پائین آمدن مجدد صادرات گاز ایران، 5 هزار مگاوات از تولید برق عراق کاهش یافت

وزارت برق عراق اعلام کرد که در پی کاهش صادرات گاز از جانب ایران، تولید برق نیروگاه‌های این کشور 5 هزار مگاوات کاهش یافته است.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق اعلام کرد که در پی کاهش صادرات گاز از جانب ایران، تولید برق نیروگاه‌های این کشور 5 هزار مگاوات کاهش یافته است.

در بیانیه رسمی وزارت برق عراق آمده که این وزارتخانه به‌ تلاش‌های خود برای تولید برق و افزایش زمان تأمین برق برای شهروندان در حد امکانات خود ادامه می‌دهد.

این بیانیه افزوده که بحران‌های ناگهانی و پی‌درپی باعث شده که تلاش‌های این وزارتخانه با مشکلات شدیدی مواجه شود و در تازه‌ترین مورد، امروز (چهارشنبه 8 سپتامبر) حجم صادرات گاز ایران از 20 میلیون متر مکعب به 12 میلیون متر مکعب کاهش یافت و تأمین گاز برای مناطق جنوبی کاملا متوقف شد که در نتیجه آن 5 هزار مگاوات از برق تولیدی از مدارها خارج شده و وضعیت بحرانی هفته گذشته تکرار شده است.

در این بیانیه آمده که وزارت برق با همکاری وزارت نفت برای جبران خسارت ناشی از کاهش صادرات گاز ایران و با وزارت دستگاه‌های دیپلماتیک برای مذاکره با وزارت نیروی ایران جهت حل این مشکل در تماس است.

هفته گذشته نیز وزارت برق عراق از کاهش ناگهانی 41 میلیون متر مکعب از صادرات گاز ایران خبر داد و تأکید کرد که این اقدام موجب کاهش 5500 مگاواتی تولید برق عراق شده است.

در بیانیه رسمی وزارت برق عراق آمده که شبکه برق عراق  دچار بحران مکرر کاهش صادرات گاز از ایران شده است.

در این بیانیه آمده که ایران بدون اعلام علت مشخصی صادرات گاز خود را از 49 میلیون متر مکعب به 8 میلیون مکعب کاهش داده که در نتیجه 5500 مگاوات از تولید برق کشور کاهش یافته است.

پیش از این وزارت برق عراق اعلام کرده بود که تولید خود را به عدد بی سابقه 21 هزار مگاوات رسانده است. این کشور در اوج مصرف به بیش از 30 هزار مگاوات برق نیاز دارد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا