خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

مدیر برکنار شده سازمان امنیت عربستان کیست؟

تصمیم پادشاه سعودی در برکناری سرلشکر خالد الحربی از مدیریت سازمان امنیت عربستان سوالاتی را درباره کارنامه نظامی وی برانگیخته است.

میدل ایست نیوز: تصمیم «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه سعودی در برکناری سرلشکر خالد بن قرار الحربی از مدیریت سازمان امنیت عربستان سوالاتی را درباره کارنامه فعالیتی وی برانگیخته است.

به گفته منابع سعودی، الحربی با اتهاماتی نظیر دریافت رشوه و سوءاستفاده از قدرت برای دست‌اندازی به اموال عمومی با همراهی 18 شخص متهم است.

الحربی در سال 1962 میلادی در مدینه موره متولد و در سال 1981 میلادی وارد خدمت نظامی شد، وی در ادامه وارد دانشکده نظامی فهد در ریاض شده و با گرفتن لیسانس در علوم امنیتی با درچه ستوانی فارغ التحصیل شد.

وی پس از فارغ التحصیلی در یگان امور اضطراری در مدینه بکار گرفته شد و مراتب نظامی را تا رسیدن به فرمانده گردان و فرمانده مرکز آموزش و مدیر عملیات طی نمود.

الحربی در سال 2001 میلادی به عنوان فرمانده یگان امور اضطراری مدینه منصوب و در سال 2006 میلادی به فرماندهی یگان امور اضطراری منتقل شد و در سال 2010 به فرماندهی این یگان امنیتی منصوب شد.

در سال 2015 میلادی، ملک سلمان درجه وی را به سرتیپ تمامی ارتقا داد و در سال بعد، الحربی را به مرتبه سرلشکری و در سال 2017 میلادی به عنوان فرمانده نیروهای یگان امور اضطراری منصوب کرد.

الحربی همپچنین در سال 2016 میلادی مسئولیت نیروهای حافظ امنیت حج را برعهده گرفت و در سال 2017 فرمانده نیروهای حافظ امنیت حج عمره و تمتع شد.

ملک سلمان در سال 2018 میلادی الحربی را به مدیرکل سازمان امنیت که وابسته به وزارت کشور عربستان است، منصوب کرد.

در حکم پادشاه عربستان آمده که به موجب گزارش دستگاه‌های ذی‌ربط درباره تخلف‌های گسترده ژنرال خالد بن قرار الحربی با هدف دستیابی به اموال عمومی و منفعت شخصی و دریافت رشوه با همکاری 18 شخص دیگر، او از سمت خود برکنار و بازنشسته می‌شود و همزمان تحقیقات درباره پرونده وی آغاز می‌شود.

پادشاه عربستان همچنین از سازمان نظارت و مبارزه با فساد این کشور خواسته است که بازپرسی‌ها درباره همه کسانی را که به این پرونده مربوط می‌شوند تکمیل و همه تصمیمات لازم درباره آنها را اتخاذ کند.

منبع
الخلیج الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا