اقتصادیسرخط خبرها

راهبرد جدید عراق برای بهره‌برداری از گاز و تولید انرژی‌های تجدیدپذیر

وزیر نفت عراق بر تمایل دولت این کشور برای حمایت از پروژه‌های انرژی پاک از طریق اجرای پروژه‌های بزرگ در زمینه بهره‌برداری از گاز همراه نفت و انرژی خورشیدی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق بر تمایل دولت این کشور برای حمایت از پروژه‌های انرژی پاک از طریق اجرای پروژه‌های بزرگ در زمینه بهره‌برداری از گاز همراه نفت و تلاش برای کاستن از انتشار گازهای هیدروکربونیک و افزایش تولید انرژی با استفاده از انرژی‌های جایگزین به جای سوخت فسیلی تاکید کرد.

عبدالجبار افزود: عراق گام‌های عملی برای روی‌آوری تدریجی به انرژی پاک و تجدیدپذیر برداشته و دولت و وزارت نفت نسبت به سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه گاز همراه در استان‌های بصره، میسان و ذی قار حمایت می‌کند در تلاش برای تاسیس شرکت گاز بصره است همچنین در باره، با شرکت توتال فرانسه برای بهره‌برداری از گاز همراه و تولید روزانه 2600 میلیون متر مکعب گاز قراردادهایی امضا کرده است.

وزیر نفت عراق اظهار داشت: محور دوم و مهم برنامه‌های عراق، افزودن 12 گیگاوات به برق کشور با استفاده از انرژی خورشیدی و تلاش برای بکارگیری گاز در نیروگاه‌های برق به جای نفت سیاه است تا میزان انتشار آلاینده‌ها کاهش یابد و محیط زیست حفظ شود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا