خبر اولسیاسی

الکاظمی: پس از اربعین درباره لغو روادید فرودگاهی تصمیم می‌گیریم

دفتر نخست‌وزیری عراق بیانیه‌ای درباره نشست هیات عراقی و ایرانی در تهران صادر کرد.

میدل ایست نیوز: نشست مشترک هیئت های عراقی و ایران به ریاست نخست وزیر عراق و رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این نشست روابط دوجانبه و راه های گسترش آن در بخش های گوناگون بررسی  شد.

در همین رابطه دفتر نخست‌وزیری عراق بیانیه‌ای درباره نشست هیات عراقی و ایرانی در تهران صادر کرد.

در این بیانیه آمده است، هیات عراقی به ریاست «مصطفی الکاظمی» و هیات ایرانی به ریاست «ابراهیم رئیسی» امروز یکشنبه جلسه‌ای مفصل در تهران برگزار کردند، در این نششت، الکاظمی اظهار داشت: عراق برای اتخاذ گام‌های مهم درخصوص تعهدات مالی در قبال ایران و عملیات لایروبی شط العرب در تلاش است.

نخست‌وزیر عراق گفت: بغداد قصد دارد پس از پایان مراسم اربعین امام حسین (ع) درخصوص لغو شرط دریافت ویزا برای زائران ایرانی که از طریق فرودگاه‌ها به عراق سفر می‌کنند، تصمیم‌گیری کند.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی عراق همه تلاش‌های خود را به کار بسته‌اند تا مشارکت زائران از همه کشورهای اسلامی در مراسم اربعین را تسهیل و این مراسم را به صورت موفقیت‌آمیز برگزار کنند.

الکاظمی در ادامه ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای به رئیسی در منصب ریاست جمهوری ایران، تاکید کرد: سفر دوباره من به تهران بیانگر اهمیت ایران برای عراق و تقویت مناسبات فیمابین و تقویت همکاری دوجانبه است.

در مقابل، رئیسی ضمن تقدیر از اقدام نخست‌وزیر عراق در تسهیل ورود زائران ایرانی به عراق برای مشارکت در مراسم اربعین و تلاش‌های دوجانبه برای تسریع در اتصال خطوط راه‌آهن دو کشور تاکید کرد: دولت متبوعش خواهان تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری با عراق است و این موضوع در اولویت‌های این دولت قرار دارد.

رئیس جمهوری ایران در پایان گفت: تهران معتقد است که وجود عراقی قوی و مقتدر به سود منطقه و مناسبات مثبت دوجانبه است.

نخست وزیر عراق صبح امروز در رأس هیئتی بلندپایه وارد تهران شد. این نخستین سفر یک مقام خارجی در این سطح به تهران پس از تشکیل دولت جدید در ایران است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا