سرخط خبرهاسیاسی

بیانیه ائتلاف بین المللی درباره حمله به پایگاه نظامی اربیل

ائتلاف بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای از حمله پهپادی به مواضع خود در اربیل عراق خبر داد و تأکید کرد که یکی از پهپادها به داخل پایگاه اصابت کرده است.

میدل ایست نیوز: ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی امریکا با انتشار بیانیه‌ای از حمله پهپادی به مواضع خود در اربیل عراق خبر داد.

«وین ماروتو»، سخنگوی نیروهای ائتلاف، با انتشار توئیتی نوشت که در ساعت 11 و 43 دقیقه به وقت محلی، نیروهای ائتلاف در پایگاه هوایی اربیل هدف دو پهپاد قرار گرفتند.

او افزود که از تدابیر پدافندی برای منهدم کردن پهپادها استفاده شده و تأکید کرد که این حمله هیچ خسارت مادی یا جانی در پی نداشته است.

ماروتو تأکید کرد که یکی از پهپادها در داخل محدوده پایگاه و یکی دیگر به خارج آن اصابت کرده است.

او همچنین ادامه داد که این‌گونه حملات نقض حاکمیت ارضی عراق است و افزود که نیروهای ائتلاف به خواست دولت عراق در این کشور حضور دارند.

مقامات امنیتی اقلیم کردستان عراق از حمله پهپادی به سمت مقر نیروهای امریکایی در فرودگاه بین‌المللی اربیل در شمال عراق خبر دادند.

دستگاه امنیت داخلی اقلیم کردستان عراق در آغاز از حمله 3 راکت به نزدیکی فرودگاه اربیل خبر داد اما در بیانیه‌ای دیگر که نیروی مبارزه با تروریسم کردستان صادر کرد اعلام شد که این حمله با پهپادهای انتحاری بوده است.

شاهدان عینی از شنیده شدن صدای دست‌کم 6 انفجار در منطقه گزارش داده‌اند. ضمن آنکه آژیر خطر کنسولگری امریکا در اربیل نیز که در همان منطقه قرار دارد فعال شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا