سرخط خبرهاسیاسی

گمرگ ایران: مرزهای زمینی با عراق بسته است/ مسافران بازگردانده می‌شوند

سخنگوی گمرک ایران با تاکید بر اینکه مرزهای زمینی با عراق بسته است، گفت مسافران به دلیل پذیرش نشدن از سوی عراق در مرزهای زمینی، به مرزها مراجعه نکنند.

میدل ایست نیوز: «سید روح‌الله لطیفی»، سخنگوی گمرک ایران با تاکید بر اینکه مرزهای زمینی با عراق بسته است، گفت مسافران به دلیل پذیرش نشدن از سوی عراق در مرزهای زمینی، به مرزها مراجعه نکنند.

لطیفی گفت: با اعلام دولت عراق، زوار بر اساس سهمیه اعلامی به صورت هوایی می‌توانند برای شرکت در مراسم اربعین حسینی سفر کنند و مرزهای زمینی برای مسافران بسته است.

لطیفی همچنین گفت: بر اساس تصمیمات اخذ شده در استان های مرزی با عراق، مسافرانی که به مرزهای زمینی مراجعه می کنند، بازگردانده خواهد شد.

سخنگوی گمرک ایران با بیان اینکه موکب‌داران باید مجوز ستاد اربعین و وزارت صنعت برای خروج کالا داشته باشند، خاطرنشان کرد: این گروه از مسافران قبل از اعزام محموله های غذایی به مرزها، مجوز ستاد اربعین و سازمان صنعت استان‌های خود را اخذ کنند زیرا در صورت انجام ندادن این فرآیند، امکان خروج کالاهای آنها از مرزهای زمینی وجود ندارد.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق روز پنج شنبه با صدور حکمی دستور افزایش دو برابری شمار زائران کشور‌های اسلامی برای حضور در مراسم اربعین امام حسین (ع) را صادر کرد تا به این ترتیب شمار کل زائران از 40 هزار نفر به 80 هزار نفر افزایش یابد.

شمار زائران ایرانی نیز از 30 هزار نفر به 60 هزار نفر افزایش یافت.

منبع
ایران پرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا