سرخط خبرهاسیاسی

دو حمله داعش در دیالی، 5 شهید و مجروح برجای گذاشت

5 تن از نیروهای ارتش عراق در دو حمله شب گذشته داعش در دیالی، شهید و مجروح شدند.

میدل ایست نیوز: در پی دو حمله عناصر تروریستی داعش به دو ایست بازرسی در استان دیالی، 5 سرباز عراقی شهید و مجروح شدند.

داعش اخیرا فعالیت های شبانه خود را به ویژه در استان کرکوک، که شاهد نابسامانی امنیتی است، افزایش داده و آخرین آن حمله تروریستی شنبه به نیروهای پلیس عراق بود که منجر به شهادت 4 تن از آنها شد.

یک منبع امنیتی درباره حمله داعش در دیالی گفت: عناصر گروه تروریستی داعش شب گذشته به یک ایست بازرسی ارتش در شهر الخالص در شمال دیالی حمله کرده و با نیروهای ارتش عراق درگیر شدند که این درگیری به شهادت یک سرباز ارتش عراق منجر شد.

این منبع در گفت وگویی با العربی الجدید توضیح داد: همزمان با این حمله، عناصر دیگری از داعش به یک ایست بازرسی دیگر در حومه شهر العظیم در شمال دیالی حمله کردند که به شهادت 3 تن از نیروهای امنیتی عراق و مجروح شدن یک نفر دیگر‌منجر شد.

پیش از این «عبدالغنی الاسدی»، رئیس دستگاه امنیت ملی عراق ظهر روز گذشته و پس از کرکوک، وارد دیالی شد تا از وضعیت امنیتی استان در جریان قرار گیرد.

نیروهای امنیتی عراق در اکثر استان های این کشور در حال انجام عملیات نظامی گسترده برای کنترل امنیت به ویژه در کرکوک هستند.

یک افسر در ارتش عراق به العربی الجدید گفت: نیروهای امنیتی عراق درحال حاضر عملیات پاکسازی، حمله و کمین علیه داعش در کرکوک انجام می دهند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا