خبر اولسیاسی

«تحرکات نامعمول» تروریست های داعش در آستانه انتخابات عراق

تروریست‌های داعش در یک ماه گذشته «تحرکات نامعمولی» را آغاز کرده‌اند که از زمان اعلام پیروزی کامل نیروهای عراقی بر آنها در 2017 بی سابقه است.

میدل ایست نیوز: کمتر از یک ماه مانده به اجرای انتخابات عراق، منابع امنیتی از «تحرکات نامعمول» گروه تروریستی داعش در برخی نقاط عراق خبر می‌دهند.

یک مقام امنیتی بلندپایه که نخواسته نامش فاش شود به نشریه عراقی «المدی» گفته که تروریست‌های داعش در یک ماه گذشته «تحرکات نامعمولی» را آغاز کرده‌اند که از زمان اعلام پیروزی کامل نیروهای عراقی بر آنها در 2017 بی سابقه است.

به گفته این منبع که در بغداد حضور دارد، این تحرکات شامل جابه‌جایی تروریست‌ها از مناطق جنوب کرکوک و شمال و شرق استان دیالی و جنوب موصل و شرق استان صلاح‌الدین می‌شود.

در پرتلفات‌ترین حملات از این نوع، تروریست‌های داعش یکشنبه شب به یک پاسگاه در روستای طالعه از توابع شهر خالص حمله کردند و توانستند با به شهادت رساندن 3 نیروی نظامی عراق کنترل این پاسگاه را به دست بگیرند و پس از آن در پی ورود به روستا برآیند.

یک مقام بلندپایه نظامی در خالص، تأکید می‌کند که پیش از آنکه تروریست‌ها بتوانند روستا را بگیرند، نیروهای کمکی به منطقه رسیدند و تروریست‌ها مجبور به فرار شدند.

عبدالخالق العزاوی، عضو کمیسیون امنیت مجلس عراق، تأکید می‌کند که 9 روستا در مناطق مرزی استان صلاح‌الدین خالی از سکنه هستند و داعش از آنها برای اجرای عملیات تروریستی خود استفاده می‌کند.

در حمله‌ای دیگر، حدود 10 تروریست با حمله به روستای الخطاب در جنوب موصل، وارد خانه کدخدای روستا شدند و او را درجا کشتند و پس از آن برادر کدخدا که افسر ارتش است وارد عمل شد و نیروهایی را به روستا اعزام کرد اما این نیروها با کمین تروریست‌ها مواجه شدند و در انفجار بمب کنار جاده‌ای 4 افسر کشته و 3 تن زخمی شدند.

اهالی روستا، عامل این حمله تروریستی را «درید الجبوری» (ابوحمودی) می‌خوانند که ساکن منطقه زاب از توابع کرکوک است.

کرکوک هم روز شنبه شاهد حمله گسترده تروریست‌های داعش بود که در آن 7 نیروی پلیس جان باختند.

به گفته مقامات میدانی، تروریست‌های داعش در 4 رسته عملیاتی با نام «غزوة الرشاد» در جنوب کرکوک اجرا کردند و توانستند یک پاسگاه پلیس فدرال در تصرف کنند و 7 نیروی پلیس را به شهادت برسانند هرچند بعد از حمله پهپادهای ارتش و اعزام سه زرهی به منطقه مجبور به فرار شدند.

منبع
المدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا