خبر اولسیاسی

پوتین در دیدار بشار اسد: 90 درصد خاک سوریه در کنترل دمشق است

كاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه، میزبان «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه، در سفر محرمانه وی به مسکو بوده است.

میدل ایست نیوز: كاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه، میزبان «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه، در سفر محرمانه وی به مسکو بوده است.

به گزارش «روسیا الیوم»، به نقل از بیانیه رسمی کاخ کرملین، پوتین در این دیدار از تلاش های اسد برای مذاکره با مخالفان قدردانی و «نتایج خوب انتخابات ریاست جمهوری سوریه» را به وی تبریک گفت.

پوتین افزود که نتایج انتخابات نشان می‌دهد که با وجود همه سختی‌ها و مشکلاتی که در سال‌های اخیر رخ داد مردم سوریه به اسد اعتماد دارند و برای بازگشت به وضعیت طبیعی بر وی تکیه می‌کنند.

او همچنین گفت که با تلاش های مشترک توانستیم تروریست ها را از پای درآوریم و در حال حاضر ارتش سوریه بیش از 90 درصد از خاک کشور را در کنترل خود دارد هرچند برخی هسته های تروریستی هنوز فعال هستند.

پوتین مشکل اصلی سوریه را حضور غیر قانونی نیروهای خارجی در خاک کشور دانست كه بدون مصوبه شورای امنیت یا اجازه دولت سوریه در این کشور حضور دارند، چیزی که به روشنی خلاف قوانین بین المللی و مانع از تلاش های دمشق برای تقویت یکپارچگی خاک سوریه می شود و پیشبرد روند بازسازی کشور می شود.

رئیس جمهور روسیه همچنین خبر داد که مبادلات تجاری دو کشور در نیمه نخست امسال 3.5 برابر شده است و افزود که نخستین محموله های واکسن اسپوتنیک V و اسپوتنیک لایت به سوریه تحویل داده شده است.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، نیز در این دیدار گفت ارتش‌های سوریه و روسیه دستاوردهای مهمی در آزادسازی خاک سوریه و نابود تروریسم و همچنین بازگشت آوارگان داشتند.

او گفت که همکاری‌های سیاسی در سوچی یا آستانه نیز باعث شد که زندگی در خاک سوریه به وضعیت عادی برگردد و افزود که برخی کشورها تأثیر ویرانگری بر روند سیاسی سوریه دارند.

اسد تحریم‌ها علیه سوریه را اقداماتی ضد حقوق بشری و ضد مشروعیت خواند و گفت که اقدامات سوریه برای برقراری گفت‌وگوی سیاسی ادامه خواهد یافت.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا