سرخط خبرهاسیاسی

چند روز مانده به موعد بازپرسی، «حسان دیاب» لبنان را ترک کرد

چند روز مانده به موعد تعیین شده برای بازپرسی «حسان دیاب»، نخست‌وزیر سابق لبنان، وی این کشور را به مقصد امریکا ترک کرد.

میدل ایست نیوز: چند روز مانده به موعد احضار «حسان دیاب»، نخست‌وزیر سابق لبنان، وی این کشور را به مقصد امریکا ترک کرد.

«لیلی حاطوم»، مشاور ارشد دیاب، با اعلام این خبر گفت که دیاب حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد و معتقد است که حادثه انفجار بندر بیروت ربطی به او ندارد.

او افزود که دیاب برای دیدن فرزندانش که در امریکا مشغول تحصیل هستند به این کشور سفر کرده است.

در زمان انفجار مهیب بندر بیروت، حسان دیاب نخست‌وزیر لبنان بود و چند روز بعد از حادثه تحت فشار شدید افکار عمومی استعفا داد.

پیش از این طارق بیطار، قاضی بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت، به اتهام قتل عمد و اهمال منتهی به قتل، احضاریه‌ای برای دیاب صادر کرد و او را در مقام نخست‌وزیر متهم اول پرونده دانست.

دیاب تأکید کرده که به موجب قانون اساسی لبنان دستگاه قضائی حق احضار وی به عنوان مسئول دولتی را ندارد مگر آنکه مجلس اجازه این کار را بدهد و مجلس چنین اجازه‌ای نداده است.

پس از خودداری دیاب از حضور در جلسه بازپرسی، قاضی پرونده حکم احضار دیگری برای وی صادر کرد که موعد آن دوشنبه هفته آینده است.

قاضی پرونده تأکید کرد که در صورت رد این احضاریه از سوی نخست‌وزیر مستعفی لبنان، اقدام بعدی دادگاه صدور حکم جلب برای وی است.

انفجار بندر بیروت که موجب تخریب بخش‌های بزرگی از پایتخت لبنان شد نتیجه انفجار یک محموله نیترات آمونیوم بود که براساس تحقیقات، مقامات لبنانی از وجود آن در انبارهای بندر و خطر آن اطلاع داشته‌اند.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا