اقتصادیسرخط خبرها

کویت قصد دارد حقوق برخی کارکنان دولت را تا 50 درصد کاهش دهد

کویت در چارچوب برنامه های ریاضت اقتصادی و کاهش هزینه های دولت، قصد دارد حقوق برخی کارکنان را کاهش دهد و برخی امتیازات را از آنها سلب کند.

میدل ایست نیوز: دولت کویت قصد دارد حقوق شماری از کارمندان برخی از دستگاه ها و ادارات دولتی را به عنوان بخشی از برنامه های ریاضت اقتصادی و کاهش هزینه ها، تا 50 درصد کاهش دهد.

به گزارش روزنامه «القبس» کویت به نقل از برخی منابع مسئول، وزارت دارایی این کشور و سازمان حمایت از رقابت به توافق رسیده است تا حقوق کارکنان این سازمان را تا 30 الی 50 درصد کاهش دهد.

به گفته این منابع، با لغو بیمه درمانی کارکنان و سیستم بورسیه تحصیلی کارمندانی که تمایل به ادامه تحصیل در فوق لیسانس یا دکتری به هزینه سازمان حمایت از رقابت دارند، نیز توافق شد.

این سازمان نیز به افزایش ساختار حقوق کارکنان به میزان اندکی که قابل مقایسه با آنچه در حقوق های جدید تعیین شده، نیست، آن هم پس از مذاکرات طولانی مدت با وزارت دارایی، اکتفا کرد.

این تصمیمات در چارچوب برنامه های ریاضت اقتصادی و کاهش هزینه های دولت کویت اتخاذ می شود.

در همین رابطه برخی از وزارت ها و ادارات دولتی نظیر وزارت دارایی، تجارت، صنعت، بهداشت، کار و ادارات تابعه، طرح ریاضت اقتصادی و کاهش هزینه ها به میزان مورد نظر هیئت دولت این کشور را آغاز کردند.

به نظر می رسد کاهش هزینه ها تا حد معینی متوقف نشود بلکه در بخش کاهش بندهای اضافی قرارداد کارمندان نظیر امتیازات ویژه آنها و غیره گسترش یابد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا