سرخط خبرهاسیاسی

نخست وزیر کویت نقش عراق در کاهش تنش‌های منطقه را تحسین کرد

نخست وزیر کویت در دیدار با رئیس جمهور عراق ضمن تاکید بر حمایت از امنیت و ثبات عراق، نقش این کشور در کاهش تنش های منطقه ای را تحسین کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در مقر اقامت خود در نیویورک و در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل با «صباح خالد الحمد الصباح»، نخست وزیر کویت دیدار کرد.

در این دیدار ضمن تحسین پیشرفت قابل توجه روابط برادرانه عراق و کویت که اکنون در بهترین وضعیت خود قرار دارد، بر تقویت روابط و همکاری مشترک در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی علاوه بر هماهنگی مواضع برای حمایت از امنیت و ثبات منطقه تاکید شد.

برهم صالح بر اهتمام عراق به ایجاد روابط مستحکم با کویت و تقویت همکاری مشترک در راستای منافع دو کشور و دو ملت برادر تاکید و اشاره کرد که تلاش های عراق در جهت حمایت از امنیت و ثبات خود از طریق حمایت از ثبات منطقه و تحقق صلح در آن از طریق هماهنگی در سطح کشورهای عربی، منطقه ای و بین المللی است.

از طرفی دیگر نخست وزیر کویت بر تلاش کشورش در جهت تقویت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف و حمایت از امنیت و ثبات عراق تاکید کرد.

وی همچنین نقش عراق در کاهش تنش های منطقه را تحسین و بر ایستادگی کویت در کنار عراق در خصوص این تلاش های پسندیده تاکید کرد.

صباح خالد الحمد الصباح ضمن تقدیر از نقش عراق در حمایت از پایه های ثبات بین المللی و منطقه ای، بر اهتمام کشورش به تقویت پیوندهای همکاری مشترک تا تحقق انسجام اقتصادی و کاهش تنش و حمایت از ثبات در منطقه تاکید کرد.

گفتنی است روابط دیپلماتیک بین دو کشور در سال 2003 و پس از حمله امریکا به عراق، پس از سه دهه قطع روابط و تنش در پی حمله صدام حسین، به کویت در اوت 1990، برقرار شد.

دو کشور به بهبود روابط خود طی سال های گذشته اقدام کردند اما همچنان برخی مسائل از جمله مرز آبی در مسیر روابط بین دو کشور سنگ اندازی می کند.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا