اقتصادیسرخط خبرها

رایزنی وزیر حمل و نقل عراق و وزیر تجارت ترکیه درباره پروژه اتصال ریلی

وزیر حمل و نقل عراق در دیدار با وزیر تجارت ترکیه درباره 4 پرونده رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: «بندر الشبلی»، وزیر حمل و نقل عراق در دیدار با «محمد موش»، وزیر تجارت ترکیه درباره 4 پرونده رایزنی کرد.

در بیانیه وزارت حمل و نقل عراق آمده است الشبلی در دیدار با وزیر تجارت ترکیه که با حضور سفیر ترکیه در بغداد و قائم‌مقام وزیر تجارت و مدیران کل شرکت راه‌آهن، خطوط هوایی برگزار شد درباره مبادلات تجاری و تردد شهروندان دو کشور رایزنی کردند.

الشبلی افزود: این دیدار در تکمیل سلسله دیدارهای پیشین درباره راهکارهای فعال‌سازی توافقات گذشته از جمله ترانزیت میان دو کشور و اتصال خطوط راه‌آهن میان بندر بزرگ فاو تا فیش خابور گفت‌وگو شد.

در این بیانیه آمده است، در دیدار طرف عراقی و ترکیه‌ای درخصوص موضوع توافق (ats team) و مشکلات فیمابین تبادل نظر کردند و وزیر حمل و نقل عراق با برگزاری نشستی با طرف ترکیه‌ای برای دستیابی به توافقی مورد رضایت دو طرف موافقت کرد.

این بیانیه افزوده که در این جلسه توافق شد که در برنامه‌ریزی و بررسی‌های فنی لازم جهت آغاز پروژه اتصال ریلی و صدور دستورالعمل‌های مربوط به ترانزیت تسریع شود.

همچنین توافق شد که وزارت خارجه عراق تدابیر لازم برای انضمام این کشور به کنوانسیون کارنه تیر را انجام دهد.

کنوانسیون كارنه تیر (TIR carnet) سندی است گمركی كه برای ترانزیت بین المللی كالاست كه به موجب آن كالا در وسیله نقلیه جاده‌ای به طور پلمپ شده از خاك كشورهای بین راه عبور می كند و تا مقصد نیازی به انجام تشریفات گمركی مربوط به ترانزیت در مرزهای ورودی و خروجی این كشورها طبق قوانین داخلی آن‌ها نخواهد بود.

از طريق
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا