خبر اولسیاسی

سناتورهای امریکایی: وضعیت حقوق بشر در بحرین تهدیدی برای ناوگان پنجم امریکاست

شماری از اعضای مجلس سنای امریکا در نامه‌ای به وزیر امور خارجه این کشور نسبت به وضعیت حقوق بشر در بحران ابراز نگرانی شدید کردند.

میدل ایست نیوز: شماری از اعضای مجلس سنای امریکا در نامه‌ای به وزیر امور خارجه این کشور نسبت به وضعیت حقوق بشر در بحران ابراز نگرانی شدید کردند و خواستار آن شدند که دولت بایدن به سنا توضیح دهد که چه برنامه‌ای برای تحت فشار قراردادن بحرین جهت رعایت حقوق بشر دارد.

این نامه را شماری از اعضای مجلس سنا اعم از جمهوری‌خواه و دموکرات امضا کرده‌اند و شاخص‌ترین آنها برنی سندرز، مارکو روبیو، شروود براون، جف مرکلی، رون وایدن هستند.

آنان در این نامه لیست بلندبالایی از موارد نقض حقوق بشر توسط حکومت بحران ازجمله بازداشت بی ضابطه، شکنجه، بدرفتاری، اهانت به بازداشت شدگان، محدودیت آزادی بیان و آزادی مطبوعاتی، دخالت برای متفرق کردن تجمع مسالمت‌آمیز، محدود کردن مشارکت سیاسی و عمل به شعائر دینی ارائه کرده‌اند.

در این نامه تأکید شده که رفتار دولت بحرین پیامدهای بسیار بدی برای امنیت جهانی و شهروندان بحرین و ثبات این کشور دارد و ممکن است در نهایت به تهدیدی برای ناوگان پنجم امریکا و هزاران نیروی امریکایی شاغل در تأسیسات نظامی امریکا در بحرین تبدیل شود.

امضاکنندگان این نامه خواستار آن شده‌اند که دولت امریکا با صراحت درباره وضعیت حقوق بشر با دولت بحرین گفت‌وگو کند و از وزارت خارجه امریکا نیز خواسته‌اند که گزارشی درباره اقداماتی که در این راستا انجام داده ارائه کند.

در این نامه به طور خاص به موضوع بازداشت زندانیان سیاسی ازجمله حسن مشیمع و ناجی فتیل و امکان مشروط کردن فروش تجهیزات نظامی به بحرین به بهبود وضعیت حقوق بشر و امکان اجرای قانون ماگنیتسکی درباره بحرین اشاره شده است.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا