خبر اولسیاسی

امضای توافق شراکت راهبردی عراق و امارات در عرصه حکمرانی و خدمات دولتی

دو طرف 11 محور همکاری با جزئیات کامل و تیم کاری مشخص تعریف کرده‌اند و از این همکاری‌ها برای اجرایی کردن برگه سفید اصلاحات اقتصادی در کشور استفاده خواهد شد.

میدل ایست نیوز: امارات و عراق توافق نامه شراکت راهبردی در عرصه نوسازی خدمات دولتی و آموزش نیروی انسانی را امضا کردند.

این توافق‌نامه را «محمد القرقاوی»، وزیر امور هیئت دولت امارات، و «رائد جوحی»، مدیر دفتر نخست‌وزیر عراق، امضا کردند.

هدف از این شراکت، استفاده عراق از تجربه دولت امارات در بهبود خدمات دولتی و بالا بردن کیفیت آن از راه اجرای طرح‌های ابتکاری و پروژه‌های راهبردی و آماده‌سازی برای آینده و ایجاد راه‌های حل ابتکار برای چالش‌های آنی است.

محمد القرقاوی تأکید کرد که کشورش به شراکت‌های هدفمند برای نوسازی و تقویت حکمرانی شایسته و بهبود زندگی اجتماعی با همه کشورهای جهان اهتماد دارد و افزود که شراکت راهبردی امارات و عراق وابسته به روابط مستحکم دو کشور است.

او گفت که در این توافق بر توسعه چشم‌اندازهای همکاری در عرصه حکمرانی و انتقال تجربه و مبادله دستاوردهای علمی در عرصه خدمات دولتی و تقویت توانمندی نهادها و بهبود حکمرانی و نظام استاندارد و تربیت نیروهای توانمند و کادرهای شایسته برای آینده و نیز نوسازی خدمات دیجیتال تمرکز شده است.

القرقاوی افزود که استفاده از تجربه‌های موفق و خلاقانه در عرصه حکمرانی و تبادل تجارب در این عرصه موجب ایجاد الگوهای حکمرانی تازه‌ای می‌شود که می‌تواند برای چالش‌های امروز و فردا راه‌حل‌های ابتکاری ارائه کند.

رئیس دفتر نخست‌وزیر عراق نیز در حاشیه مراسم امضای این توافق‌نامه تأکید کرد که شراکت راهبردی برای نوسازی نظامی حکومتی میان عراق و امارات در چارچوب روابط دوستانه تاریخی دو کشور و تمایل سران دو کشور به گسترش همکاری‌ها در این عرصه انجام می‌شود.

او گفت که دو طرف 11 محور همکاری با جزئیات کامل و تیم کاری مشخص تعریف کرده‌اند و افزود که از این همکاری‌ها برای اجرایی کردن برگه سفید اصلاحات اقتصادی در کشور استفاده خواهد شد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا