سرخط خبرهاسیاسی

آغاز رزمایش نظامی مشترک عربستان و پاکستان

رزمایش دریایی مشترک بین نیروی دریایی عربستان و پاکستان در سواحل پاکستان آغاز شد.

میدل ایست نیوز: عربستان از آغاز رزمایش نظامی تحت عنوان «نسیم البحر 13» (نسیم دریا 13) با تمریناتی شامل تیراندازی با گلوله جنگی و موشک و با مشارکت نیروی هوایی عربستان خبر داد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد: رزمایش تمرین دریایی دوجانبه بین نیروی دریایی عربستان و نیروی دریایی پاکستان در پاکستان آغاز شد.

خبرگزاری عربستان از مکان و زمان این رزمایش خبر نداد اما شبکه العربیه عربستان اعلام کرد که این رزمایش در دریای عرب در سواحل پاکستان و به مدت 10 روز برگزار می شود.

بنابر اعلام خبرگزاری رسمی عربستان، نیروی هوایی عربستان برای نخستین بار در رزمایش نسیم البحر شرکت می کند.

«ساجر العنزی»، فرمانده طرف عربستانی در این رزمایش تاکید کرد که این رزمایش شامل همه ابعاد عملیات دریایی شامل جنگ هوایی، سطحی و زیر سطحی، جنگ سایبری و مبارزه با مین می شود.

وی در ادامه افزود: تشکیلات نیروی دریایی عملیات فرضی بسیاری انجام خواهند داد و تمرین هایی بر روی عرشه کشتی و تیراندازی با گلوله جنگی و موشک کشتی و جنگنده انجام می شود.

خبرگزاری رسمی عربستان نیز گفت نیروی هوایی این کشور با جنگنده های اف 15 اس ای، در این رزمایش حضور دارد و با موشک هوا به سطح، اهدافی را در دریا هدف قرار می دهند.

این خبرگزاری کمک نیروی هوایی عربستان در این رزمایش را، برای تقویت و حمایت از استراتژی نظامی نیروی دریایی در همه حوزه های عملیاتی در دریای سرخ، منطقه خلیج و دریای عرب اعلام کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا