خبر اولسیاسی

عراق با کمک ترکیه، بخش صنایع نظامی خود را احیا می‌کند

رئیس سازمان صنایع نظامی عراق از همکاری بغداد و آنکارا برای احیای بخش صنایع نظامی این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: «محمد صاحب الدراجی»، رئیس سازمان صنایع نظامی عراق از همکاری بغداد و آنکارا برای احیای بخش صنایع نظامی این کشور خبر داد که از سال 2003 میلادی به هنگام حمله نظامی امریکا از فعالیت باز ایستاده است.

الدراجی گفت: سازمان صنایع نظامی عراق پس از توافق با طرف ترکیه‌ای برای استفاده از تجربیات این کشور در تلاش برای ایجاد خط تولید تجهیزات سبک و بالن‌های نظامی برای اهداف امنیتی است.

وی اظهار داشت: این خط‌‌ های تولید از طریق سرمایه‌گذاری ایجاد خواهند شد و شامل انتقال فناوری ترکیه به خط تولید صنایع نظامی عراق خواهد بود تا با استفاده از نیروی کار بومی تجهیزات مورد نیاز نیروهای امنیتی تامین شود و وابستگی به واردات کاهش یابد.

الدراجی تصریح کرد: سازمان صنایع نظامی در تلاش برای تحقق خودکفایی در همه انواع تسلیحات و صنایع نظامی است به ویژه که اخیرا چندین خط تولید افتتاح شده است.

عراق پیش از سال 2003 میلادی نهادی بزرگ به تام سازمان صنایع نظامی داشت که انواع مختلف تسلیحات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و تجهیزات مختلف را تولید می‌کرد اما پس از حمله امریکا تعطیل شد.

پارلمان عراق در سال 2019 میلادی قانون سازمان صنایع نظامی را به عنوان گامی برای تامین بخشی از نیازهای نیروهای امنیتی در داخل کشور تصویب کرد و پس از آن، شماری از کارخانه‌ها در عراق ترمیم و بازسازی شد اما به سطح تولید نرسیده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا