سرخط خبرهاسیاسی

یونامی: انتخابات عراق وسیله ای برای بهبود حکمرانی در کشور است

هیئت سازمان ملل برای مساعدت عراق با صدور بیانیه ای تاکید کرد که انتخابات پارلمانی عراق وسیله ای برای بهبود حکمرانی در کشور است.

میدل ایست نیوز: هیئت سازمان ملل برای مساعدت عراق (یونامی) تاکید کرد که انتخابات پارلمانی عراق وسیله ای برای تحقق هدف اساسی است که همان بهبود حکمرانی در کشور است.

در بیانیه هیئت سازمان ملل برای مساعدت عراق آمده است: بارها تاکید کرده ایم، انتخابات به خودی خود هدف نیست، وسیله ای برای تحقق یک هدف است، و آن هدف بهبود حکمرانی در کشور است، مردم عراق شایسته کمتر از این نیستند و زمان اصل مساله است.

یونامی افزود: دهم اکتبر روزی برای همه عراقی هاست، خوشحالیم که ببینیم انتخابات بدون مشکل پیش رفت و شاهد پیشرفت های فنی و اجرائی بسزایی بود، اگر چه مشارکت مردم برای بسیاری ناامید کننده بود.

هیئت سازمان ملل برای مساعدت عراق اشاره کرد که این نیز مهم است که بدانیم اهمیت انتخابات به تحقق خواسته ای است که عراقی ها به مدت دو سال، آن را بیان کردند و اینکه این انتخابات، پنجمین انتخابات در تاریخ دموکراسی جوان عراق است.

این هیئت همچنین تاکید کرد که سازمان ملل در کنار همه عراقی ها قبل و طی انتخابات مانده است و به ایستادگی خود طی روزهای آتی نیز ادامه می دهد.

یونامی ضمن شایسته ستایش خواندن فعالیت جدی کمیساریای عالی مستقل انتخابات در ساماندهی انتخابات دیروز، تلاش های بسیار نیروهای امنیتی عراق در روز رای گیری را ستود.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا