سرخط خبرهاسیاسی

بغداد خواستار کاهش محدودیت‌های سفر عراقی‌ها به ترکیه شد

وزیر امور خارجه عراق در دیدار با همتای ترکیه ای خود، خواستار کاهش محدودیت های سفر و تسهیل دریافت روادید برای شهروندان عراقی برای سفر به ترکیه شد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه عراق امروز از وزارت خارجه ترکیه خواست، محدودیت های سفر عراقی ها به این کشور را کاهش دهد.

«احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه ای گفت: «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در حاشیه نشست سران جنبش عدم تعهد در بلگراد پایتخت  صربستان با «مولود چاوش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در این دیدار کاهش محدودیت های سفر و تسهیل دریافت روادید برای شهروندان عراقی که مایل به سفر به آنکارا هستند را خواستار شد.

دو طرف در این دیدار به بررسی روند روابط دوجانبه و تحولات امنیتی و سیاسی در منطقه پرداختند و فؤائد حسین، گزارشی از روند برگزاری انتخابات در عراق ارائه کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق همچنین بر اهمیت سفر متقابل مسئولان دو کشور برای بررسی مسائل مشترک و همچنین تشکیل کمیته مشترکی با هدف تسهیل اعطای روادید ترکیه به شهروندان عراقی و شهروندان ترکیه ای که قصد سفر به عراق را دارند و کاهش محدودیت های سفر تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در عراق را تبریک گفت و از اقدام عراق در برگزاری کنفرانس بغداد برای همکاری و شراکت با هدف کاهش تنش های سیاسی و کنترل بحران های منطقه قدردانی کرد.

هیئتی از عراق به ریاست فؤاد حسین، روز گذشته در نشست سران جنبش عدم تعهد و جشن شصتمین سالروز تاسیس آن شرکت کرد.

فؤاد حسین پیش از این نیز با «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان دیدار کرده بود.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا