سرخط خبرهاسیاسی

حزب دموکرات: با توجه به تفاهمات پیشین، تشکیل دولت جدید آسان خواهد بود

هشیار زیباری گفت که رایزنی‌های سیاسی حزب دموکرات با گروه‌های پیروز در انتخابات به زودی آغاز می‌شود و هیئت مذاکره‌کننده حزب دموکرات به بغداد خواهد رفت.

میدل ایست نیوز: حزب دموکرات کردستان اعلام کرد که با توجه به تفاهماتی که قبل از انتخابات با گروه های سیاسی در بغداد داشته تشکیل دولت جدید در عراق آسان خواهد بود.

«هشیار زیباری»، از سران حزب دموکرات کردستان، در کنفرانسی مطبوعاتی در اربیل گفت که رایزنی‌های سیاسی حزب دموکرات با گروه‌های پیروز در انتخابات به زودی آغاز می‌شود و به زودی هیئت مذاکره‌کننده حزب دموکرات به بغداد خواهد رفت.

او گفت که رایزنی‌های حزب دموکرات با نیروهای برنده انتخابات در بغداد و همچنین با دیگر نیروهای کرد خواهد بود.

زیباری تأکید کرد که با توجه به تفاهمات سابق تشکیل دولت جدید در عراق آسان خواهد بود.

وی گفت که حزب دموکرات با همه گروه‌های سیاسی روابط خوبی دارد و هیچ خط قرمزی برای همکاری با گروه‌های سیاسی کشور نمی‌شناسد و افزود که ائتلاف حزب دموکرات با دیگر گروه براساس مبانی روشنی انجام می‌شود.

این عضو شاخص حزب دموکرات کردستان تأکید کرد که توافقات حزب براساس برنامه خواهد بود و تفاهماتی در این باره پیش از انتخابات انجام شده است هرچند هنوز هیچ رایزنی رسمی آغاز نشده است.

او افزود که ریاست جمهوری عراق سهم کردهاست و بررسی نامزدهای این سمت آغاز شده است.

زیباری همچنین از «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، و کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق بابت برگزاری موفق انتخابات و اعلام نتایج اولیه ظرف 24 ساعت قدردانی کرد.

حزب دموکرات کردستان در انتخابات 32 کرسی را از آن خود کرده و بیشتری آرای مناطق کردنشین را به خود اختصاص داده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا