خبر اولسیاسی

مسئول امنیتی کتائب حزب الله: با قاطعیت در برابر تقلب در انتخابات می ایستیم

مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق، یاد می شود، انتخابات عراق را تقلب و فریبکاری بزرگ خواند و از «گروه های مقاومت» خواست که آماده مرحله حساس باشند.

میدل ایست نیوز: «ابوعلی العسکری»، كه از وی به عنوان مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق یاد می شود، انتخابات عراق را تقلب و فریبکاری بزرگ خواند و از «گروه های مقاومت» خواست که آماده مرحله حساس باشند.

او با انتشار توئیتی نوشت که آنچه در انتخابات پارلمانی عراق رخ داد «بزرگ‌ترین عملیات فریبکاری و دور زدن ملت عراق در تاریخ معاصر» و «چیزی در حد همه‌پرسی‌های رژیم گذشته» بود.

العسکری افزود که «به موجب عهدی که با ملتمان بسته‌ایم می‌گوییم که مصرانه و با قاطعیت برای بازگرداندن اوضاع به مسیر درست تلاش می‌کنیم و نمی‌گذاریم هیچ کس فرزندان عراق را به زبونی بکشد».

او همچنین به «برادران مقاومت عراق» توصیه کرد که آماده مرحله حساسی باشند که لازمه تعامل درست با آن خردمندی و دقت عمل است.

این مقام حزب‌الله عراق افزود که هدف اصلی در این انتخابات الحشد الشعبی است که «برای كسی که در پی کرسی در مجلس است وجه‌المصالحه قرار گرفته‌اند و لازم است که خود را برای دفاع از حشد آماده کنند».

وی همچنین از نامزدهای انتخابات و به طور خاص «ائتلاف فتح و رهبری شجاع و خردمند آن و ائتلاف نیروهای حکومت ملی و پیشوای حکیمشان و برادران ائتلاف العقد الوطنی (فالح الفیاض) و جنبش حقوق و رئیس آن حسین مؤنس و دیگر کسانی که تلاش‌هایشان به یغما رفت خواست که اطمینان داشته باشند که حقوقشان تضییع نخواهد شد» و به آنان توصیه کرد که از پای ننشینند و کوتاه نیایند تا پیروزی را به دست آورند.

از سوی دیگر، برخی منابع خبری عراقی، خبر دادند که اعضای ائتلاف فتح (شاخه سیاسی الحشد الشعبی) و برخی گروه‌های نزدیک به آن شب گذشته برای بررسی نتایج انتخابات جلسه‌ای برگزار کرده‌اند.

ائتلاف فتح که در انتخابات سابق بیش از 50 کرسی به دست آورده بود اکنون حدود 15 کرسی در مجلس عراق به دست آورده است.

بنابر آخرین آمارها، جریان صدر 73 کرسی، ائتلاف تقدم 38 کرسی، ائتلاف دولت قانون 37 کرسی، حزب دموکرات کردستان 32 کرسی، ائتلاف کردستان 17 کرسی، اتحادیه میهنی کردستان 15 کرسی و ائتلاف عزم 15 کرسی از کرسی های پارلمان عراق را به خود اختصاص داده اند.

ائتلاف فتح 14، جنبش امتداد 9، الجیل الجدید 9، اتحادیه اسلامی 4، جنبش بابلیون 4، تصمیم 3، ائتلاف نیروهای حکومت ملی 4 کرسی در پارلمان آتی عراق به دست آورده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا