خبر اولسیاسی

نيروهای سیاسی شیعه: عملکرد کمیساریای انتخابات مسالمت اجتماعی در عراق را با خطر مواجه می کند

نیروهای سیاسی شیعه آشفتگی و سردرگمی در اعلام نتایج طی دو روز گذشته را موجب تقویت بی‌اعتمادی به عملکرد کمیساریای عالی مستقل انتخابات دانسته اند.

میدل ایست نیوز: نیروهای سیاسی شیعه عراق در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که نتایج اولیه اعلام‌شده انتخابات عراق را نمی‌پذیرند و تأکید کردند که به اقدامات کمیساریا اعتماد نداردند.

در بیانیه‌ای رسمی که «چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه» (الاطار التنسیقی) شامگاه امروز (چهارشنبه 13 اکتبر) منتشر کرده آمده پیش از این اعلام کرده بودیم که براساس داده‌های فنی روشنی که در اختیار داریم نتایج اولیه انتخابات اعلام‌شده توسط کمیساریا را نمی‌پذیریم.

این بیانیه افزوده که آشفتگی و سردرگمی در اعلام نتایج طی دو روز گذشته و بی دقتی در اعلام واقعیت‌ها موجب تقویت بی‌اعتمادی به عملکرد کمیساریای عالی مستقل انتخابات شده و بار دیگر تأکید می‌کنیم که نتایج اعلام شده را نمی‌پذیریم.

در این بیانیه تأکید شده که ادامه این وضعیت مسالمت‌ اجتماعی در عراق را با خطر مواجه می‌کند.

پیش از این کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق تأکید کرد که روند شمارش دستی آراء با حضور ناظران بین‌المللی و نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی و اصحاب رسانه انجام می‌شود.

در بیانیه رسمی کمیساریا آمده که آرای صندوق‌هایی که نتایج آنها در زمان تعیین‌شده توسط ماهواره ارسال نشده است و شامل 3037 صندوق می‌شود به صورت دستی شمارش می‌شود.

این بیانیه افزوده که 504 صندوق نیز هرچند نتایجشان در زمان تعیین‌شده توسط ماهواره ارسال شده، اما یو اس بی اطلاعات صندوق به دفتر مرکزی کمیساریا نرسیده است و آرای این صندوق‌ها نیز به صورت دستی شمارش می‌شود.

براساس این بیانیه آرای 140 صندوق نیز به علت اختلال، در یو اس بی ثبت نشده و ماهواره هم آن را ارسال نکرده که همه آنها به صورت دستی شمارش خواهد شد.

این کمیساریا تأکید کرده که شمارش آرای این صندوق‌ها با حضور ناظران بین‌المللی و نمایندگان نامزدها و با پوشش رسانه‌ها انجام می‌شود تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

نحوه اعلام نتايج آرا توسط کمیساریای عالی مستقل انتخابات با ابهاماتی همراه بوده که انتقادات شدیدی را به خصوص ازجانب تشکل هایی که رأی مورد انتظارشان را به دست نیاورده اند برانگیخته است.

منبع
موازین نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا