سیاسی

ائتلاف نیروهای حکومت ملی عراق خواستار بازشماری دستی همه آرا در انتخابات شد

شماری از نامزدهای ائتلاف نیروهای حکومت ملی عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خواستار بازشماری دستی همه آرا با حضور ناظران بین‌المللی و نمایندگان تشکل‌های سیاسی شدند.

میدل ایست نیوز: شماری از نامزدهای ائتلاف نیروهای حکومت ملی عراق به رهبری سیدعمار الحکیم، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خواستار بازشماری دستی همه آرا با حضور ناظران بین‌المللی و نمایندگان تشکل‌های سیاسی شدند.

«احمد الساعدی»، به نمایندگی از این نامزدها در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که موارد متعدد تخلف در روند شمارش آرا مشاهده و به کمیساریای عالی مستقل انتخابات گزارش شده است.

او گفت که برخی صندوق‌های رأی یک ساعت و برخی 24 ساعت و حتی برخی 72 ساعت بعد از پایان رأی‌گیری بسته شد.

وی افزود که میانگین آرای باطله 10 درصد یا بیشتر و در صدها صندوق رأی بیش از 20 درصد است و این عدد به طرز نامعقولی بالاست و تأکید کرد که ناظران گزارش کرده‌اند که اکثر رأی‌های باطله رأی‌های نامزدهای مشخصی بوده است.

الساعدی همچنین از موارد بیشتر بودن رأی یک نامزد از شمار رأی‌دهندگان در برخی دایره‌های انتخاباتی خبر داد و گفت که کمیساریای انتخابات باید درباره این ابهامات پاسخگو باشد.

وی همچنین تأکید کرد که نوارهای اطلاعات رأی که در اختیار نامزدها قرار گرفته با آنچه در نتایج اولیه اعلام شده سازگار نیست ضمن آنکه موارد متعدد عدم ارسال الکترونیک نتایج آرا به مرکز شائبه تقلب در انتخابات را بالا می‌برد.

او خواستار بازشماری همه آرا زیر نظر ناظران بین المللی و نمایندگان تشکل‌های سیاسی شد.

«حسن فدعم»، دیگر نامزد این ائتلاف نیز گفت که اطلاعات واصله نشان‌دهنده دستکاری گسترده در آرای برخی نامزدهاست.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا