سرخط خبرهاسیاسی

ایران: حادثه بیروت توسط اربابان و عوامل اسرائیل طراحی و اجرا شد

خطیب زاده با تسلیت به دولت و مردم لبنان، خصوصا خانواده‌های داغدار، برای جراحت دیدگان سلامت وشفای عاجل مسئلت کرد.

میدل ایست نیوز: «سعیدخطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، تلویحا اسرائیل را به دست داشتن در حوادث دیروز لبنان متهم کرد.

در بیانیه رسمی وزارت امور خارجه ایران آمده که «جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اهمیت حفظ ثبات و آرامش لبنان، با دقت و از نزدیک تحولات لبنان را زیر نظر دارد و بر این باور است که مردم، دولت و ارتش در کنار مقاومت لبنان با انسجام و وحدت خود، مانند همیشه از فتنه‌ها و دسیسه‌هایی که ریشه در رژیم صهيونيستي دارد و توسط اربابان و عوامل این رژیم طراحی و اجرا می‌شود، با موفقیت و سربلندی عبور خواهند کرد».

تهران با محکوم کردن و ابراز تاسف عمیق از آتش گشودن و تیراندازی به مردم بی گناه لبنان که در حال تظاهرات مسالمت آمیز بوده اند، تاکید کرد: ضروری است دولت و مقامات لبنان نسبت به شناسایی و دستگیری عوامل این جنایتها و فتنه انگیزی میان مردم لبنان اقدام عاجل نمایند.

خطیب زاده با تسلیت به دولت و مردم لبنان، خصوصا خانواده‌های داغدار، برای جراحت دیدگان سلامت وشفای عاجل مسئلت کرد.

پیش از این ارتش لبنان با انتشار بیانیه‌ای رسمی از دستگیری 9 تن از جمله یک شهروند سوریه ای در ارتباط با حوادث تیراندازی در بیروت خبر داد.

در بیانیه رسمی ارتش لبنان که آمده که امروز (14 اکتبر) در حین تجمع گروهی از معترضان در منطقه الطیونه حادثه تیراندازی رخ داد که در آن چند شهروند لبنانی کشته و زخمی شدند.

این بیانیه آمده که در پی حادثه نیروهای ارتش حضور خود در منطقه را افزایش داده و نیروهای گشت سیار نیز فعال شده‌اند و در جست‌وجوی عاملان تیراندازی‌های انجام شده به برخی نقاط حمله کرده‌اند.

ارتش لبنان اعلام کرده که طی این عملیات 9 تن از طرفین درگیر دستگیر شده‌اند که یکی از آنها شهروند سوریه است و افزوده که تحقیقات زیر نظر دستگاه قضائی آغاز شده است.

پیش از ظهر امروز در اطراف کاخ دادگستری بیروت و مشخصا منطقه الطیونه در تجمع طرفداران حزب الله و جنبش امل در اعتراض به عملکرد قاضی تحقیقات انفجار بندر بیروت، تیراندازی و درگیری رخ داد.

در این درگیری‌ها دست‌کم 6 تن جان باخته و 32 تن زخمی شده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا